محصولات جاده‌مخصوصی‌‌‌ها روی پاشنه ‌چینی‌‌ها می‌چرخد

  نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات قطعه یا تایر از کشور چین را عقبگرد اقتصادی در صنعت خودرو خواند و تصریح کرد: بهبود وضعیت صنعت خودرو نیازمند حمایت از صنایع پایین دستی آن است. به گزارش خانه ملت، محمدرضا خانمحمدی خرمی با اشاره به بدهی‌های معوقه خودروسازی‌‌ها به تایرسازان و قطعه سازان […]

 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات قطعه یا تایر از کشور چین را عقبگرد اقتصادی در صنعت خودرو خواند و تصریح کرد: بهبود وضعیت صنعت خودرو نیازمند حمایت از صنایع پایین دستی آن است.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا خانمحمدی خرمی با اشاره به بدهی‌های معوقه خودروسازی‌‌ها به تایرسازان و قطعه سازان کشور، گفت: باید بدانیم بی‌توجهی به صنایع پایین دستی خودرو اقتصاد کشور را با معضلات بی‌شمار دچار خواهد کرد.

نماینده مردم خرمدره و ابهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که انجام هر نوع کار اقتصادی باید توام با توجه به توانمندی‌های داخلی باشد، افزود: الگوگیری از تجربیات خودروسازی‌های موفق دنیا می‌تواند به توسعه صنعت خودروسازی کشورمان بینجامد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی خود را مثلا با شرکت هیوندای کره جنوبی مقایسه کنند بسیاری از مؤلفه‌های رشد و ترقی استخراج می‌شود.

اعتماد به توانمندی‌های داخلی یکی از مؤلفه‌هایی مهم در اقتصاد مقاومتی

وی با بیان این‌که اعتماد به توانمندی‌های داخلی یکی از مؤلفه‌هایی مهم در اقتصاد خرد و کلان است، گفت: باید اقدامی صورت بگیرد تا علاوه بر ایجاد اعتماد میان مدیران و واحدهای تولیدی، زیرمجموعه‌های واحدهای تولیدی هم به مجموعه هلدینگ اطمینان حاصل کنند.

خانمحمدی خرمی با اشاره به مصوبه‌ای که در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفت، تصریح کرد: طبق این مصوبه مقرر شد حداقل بیش از ۵۰ درصد وصولی‌های خودروسازان از محل وام یا تزریق خریداران یا غیره در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد که این مهم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس دنبال شد و گزارش‌هایی حاکی از انجام مقدمات این کار نیز ارایه شد.

ضرورت حمایت از تایرسازان و قطعه سازان

وی با تأکید بر این‌که حمایت از تایرسازان و قطعه سازان در کشور جدی گرفته نمی‌شود، افزود: خودروسازان پشتیبانی به نام قطعه سازان و تایرسازان دارند، اگر این پشتیبان‌‌ها را از دست بدهند در شرایطی دیگر قادر به ادامه فعالیت اقتصادی نخواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، واردات قطعه یا تایر از کشور چین را عقبگرد اقتصادی در صنعت خودرو خواند و تصریح کرد: خرید از چین با اقتصاد مقاومتی، هیچ سنخیتی ندارد.

وی با بیان این‌که واردات بیش از نیاز داخل بحث بیکاری و آمار بالای آن را تشدید می‌کند، تأکید کرد: بدهی به قطعه سازان و تایرسازان باید به سرعت بیش‌تری پرداخت شود تا به این ترتیب صنعت خودرو با اختلال مواجه نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شرکت‌های خودروسازی باید برای ادامه حیات خود به صنایع پایین دستی توجه کنند.