خودروهای پیل سوخت هیدروژنی بیامو سال ۲۰۲۵ به بازار میآیند شرکت خودروسازی بیامو آلمان قصد دارد با سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای لازم تا سال ۲۰۲۵ میلادی از نخستین خودروی الکتریکی با فناوری پیل سوختی هیدروژنی رونمایی کند. به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان […]
خودروهای پیل سوخت هیدروژنی بیامو سال ۲۰۲۵ به بازار میآیند
شرکت خودروسازی بیامو آلمان قصد دارد با سرمایهگذاری و توسعه زیرساختهای لازم تا سال ۲۰۲۵ میلادی از نخستین خودروی الکتریکی با فناوری پیل سوختی هیدروژنی رونمایی کند.
به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیطزیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود بدین منظور رونمایی کردهاند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
یک سال پیش بود که اخبار منتشر شده در فضای مجازی نشان داد شرکت خودروسازی بیامو آلمان در حال تلاش برای طراحی و تولید یک خودروی برقی با استفاده از فناوری پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) است و سعی دارد از آن در سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی ۳سال آینده پردهبرداری کند.
هارولد کروگر، مدیرعامل شرکت بیامو در این خصوص اظهار کرد: میخواهیم با بهرهگیری از بهترین متخصصان و مهندسان فعال در صنعت خودرو و همچنین برنامهریزیهای دقیق، خودروهای برقی قدرتمندتر و با شعاع حرکتی بیشتر را طراحی و به تولید برسانیم که امیدواریم در آیندهای نزدیک بتوانیم از آنها رونمایی کنیم. وی اما در پاسخ به این سؤال که این پروژه چه زمانی به ثمر میرسد، سکوت کرد و هیچ پاسخی نداد.
اما هماکنون به نظر میرسد که تلاشهای بیامو بینتیجه نبوده و درحال به ثمر رسیدن است چراکه ینس مارکوارت – مدیر بخش بیامو موتوراسپرت – در گفتوگویی با گزارشگر Motorsport از تلاش و پیشرفتهای این خودروساز آلمانی برای توسعه خط تولید خودروهای الکتریکی با فناوری پیل سوختی هیدروژنی خبر داد و موضوع عرضه زودهنگام این خودروها را به نوعی تأیید کرد.
وی در ادامه افزود: با اینکه اینگونه خودروها توان رقابت با خودروهای مسابقهای و اسپرت را دارند هماکنون هدف ما از تولید آنها انجام و رقابت در مسابقات اتومبیلرانی نیست بلکه هدف اصلی ما در حالحاضر تولید انبوه خودروهای تولیدی و حفاظت از محیطزیست است.
وی حتی به تاریخ احتمالی رونمایی و عرضه نخستین مدل خودروی برقی با استفاده از فناوری پیل سوختی بیامو را نیز اعلام کرد. براساس اظهارات مارکوارت، این مدل جدید تا پیش از بازیهای المپیک توکیوی ژاپن روانه بازار نخواهد شد. این طور که به نظر میرسد این خودروساز احتمالاً برنامهریزی کرده است که تا اواسط دهه آینده یعنی سال ۲۰۲۵ میلادی از نخستین خودروی برقی بیامو با بهرهگیری از فناوری پیل سوختی رونمایی و عرضه کند.
البته لازم به ذکر است که بیامو طی چند دهه گذشته از فناوری پیل سوختی استفاده کرده است اما در نسخههای قبلی از هیدروژن بهطور مستقیم در پیشرانه احتراق داخلی استفاده میشد که از این به بعد میخواهد از این فناوری برای انتقال نیرو به موتور الکتریکی خودرو بهره بگیرد.
این فناوری علاوه بر کاهش آلودگی هوا و حفظ محیطزیست، شعاع حرکتی و توان پیمایشی بسیار بیشتری نسبت به سایر خودروهای برقی دارد که برای مسافرتهای درازمدت و مسافتهای طولانی مناسب است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.