بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌مرکزی برگزار شد

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌مرکزی برگزار شد استاندار مرکزی با بیان این‌که مدرسه‌سازی‌ در کشور به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی و انسانی وجود دارد از باقیات صالحات به‌شمار می‌رود گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان‌مرکزی و کشور با رفع نیازهای آموزشی بستری برای تعمیق پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و اقدامات خداپسندانه محسوب می‌شود. به گزارش […]

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌مرکزی برگزار شد

استاندار مرکزی با بیان این‌که مدرسه‌سازی‌ در کشور به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی و انسانی وجود دارد از باقیات صالحات به‌شمار می‌رود گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان‌مرکزی و کشور با رفع نیازهای آموزشی بستری برای تعمیق پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و اقدامات خداپسندانه محسوب می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدعلی‌آقا‌زاده استانداری‌مرکزی آمادگی دارد به میزان تعهد خیران مدرسه‌ساز استان منابع اعتباری برای بازسازی، ساخت و تجهیز مدارس اختصاص دهد، اظهارداشت: در دولت تدبیروامید در استان‌مرکزی ۱۴۴طرح آموزشی با ۹۰۸ کلاس درس، با اعتباری بالغ بر هزارو۷۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۵۰ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان‌مرکزی اضافه شده است یادآورشد شد: دولت تدبیروامید با انجام این طرح‌ها بیش‌ترین حضور و فعالیت را در طول ۶سال فعالیت خود نسبت به دولت‌های گذشته در زمینه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در استان و کشور داشته است.

آیت‌ا… دری‌نجف‌آبادی با بیان این‌که مدرسه‌سازی کانون مهم انسان‌سازی است افزود: این حرکت‌های خداپسندانه در زمینه ایجاد فضاهای آموزشی باید در کشور و استان‌مرکزی مستمر باشد.

وی اضافه کرد: خیران استان‌مرکزی نه تنها در مدرسه‌سازی بلکه در امور بهداشت و درمان هم پیشرو هستند و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته‌اند که این اقدامات جای قدردانی دارد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ایمن‌سازی و مرمت مدارس کشور نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

دکترمحمدرضا‌حافظی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌مرکزی در اراک، با بیان این‌که به دلیل برخی تنگناهای اقتصادی امکان تأمین منابع مالی برای بازسازی و ایمن‌سازی مدارس کشور از توان دولت خارج است افزود: این شرایط می‌طلبد مردم و خیرین با مشارکت هدفمند در ساخت و تجهیز مدارس بستر سرمایه‌های دانش و تربیت کشور را بهبود و ارتقا دهند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان‌مرکزی هم با بیان این‌که خیران استان ۵۸۰ فضای آموزشی در قالب دوهزارو۷۰۰ کلاس درس را ایجاد کرده‌اند گفت: در سال‌جاری با همت خیران این استان۵۲ طرح مدرسه‌سازی درقالب ۳۸۳کلاس درس در دست پیگیری است.

محمدصادق قائمی زیربنای این فضاهای آموزشی را ۵۵هزار مترمربع و به ارزش ۵۸۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال جاری۴۵ طرح مدرسه‌سازی برای مهر امسال در استان‌مرکزی پیش‌بینی شده است که ۲۳ طرح آن با مشارکت خیرین است.

وی با بیان این‌که خیران استان‌مرکزی درجشنواره مدرسه‌سازی سال گذشته ۴۲۰میلیارد ریال تعهد کردندکه ۵۰ درصد اعتبارات این تعهد محقق شده است گفت: ایمن‌سازی مدارس و تبدیل واحدهای آموزشی دو نوبته در استان به ایجاد ۲۰۰مرکز آموزشی جدید نیاز دارد.