انتقاد از کمبود ظروف مورد استفاده صنایع‌غذایی

انتقاد از کمبود ظروف مورد استفاده صنایع‌غذایی رییس کمیسیون کشاورزی‌ و صنایع‌غذایی تهران گفت: ظروف بطری پلی‌اتیلن مورد استفاده در صنایع‌غذایی کشور در هفته‌های اخیر، با کمبود شدید در بازار مواجه شده است. به گزارش ‌خبرگزاری صداوسیما کاوه زرگران اظهارکرد: تولیدکنندگان مواد‌غذایی و آشامیدنی از کمبود و گرانی این مواداولیه تولید گلایه‌مند هستند، به‌طوری که […]

انتقاد از کمبود ظروف مورد استفاده صنایع‌غذایی

رییس کمیسیون کشاورزی‌ و صنایع‌غذایی تهران گفت: ظروف بطری پلی‌اتیلن مورد استفاده در صنایع‌غذایی کشور در هفته‌های اخیر، با کمبود شدید در بازار مواجه شده است.

به گزارش ‌خبرگزاری صداوسیما کاوه زرگران اظهارکرد: تولیدکنندگان مواد‌غذایی و آشامیدنی از کمبود و گرانی این مواداولیه تولید گلایه‌مند هستند، به‌طوری که اتحادیه صنایع آب معدنی دلیل افزایش قیمت‌ها در این بخش را مشکل یاد شده اعلام کرد.

وی با اشاره به نامه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال مشکلات ایجاد شده به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن‌ و تجارت استان‌ها، افزود: در این نامه تأکید شده است که واحدهای تولیدکننده پریفرم و بطری درصورت تخلف و گرانفروشی مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

زرگران افزود: این موضوع همچنین در دستور کار بررسی کانون صنایع غذایی ایران قرار گرفت و در نهایت پیشنهاد شد که در شرایط کنونی از صادرات مواد پلی‌پروپیلن و پریفرم جلوگیری شود و این مواد در اختیار بخش تولید برای تولید بطری مورد نیاز واحدهای صنایع‌غذایی کشور قرار گیرد.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه هیأت دولت در خصوص قیمت فروش گندم اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه قیمت هر کیلوگرم گندم برای نانوایی‌های یارانه‌ای ۶۶۵ تومان و برای سایر متقاضیان ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی ‌و صنایع‌غذایی اتاق تهران در ادامه و با اشاره به موضوع چالش‌های صنعت غذا در صورت بازگشت تحریم‌ها، گفت: در دور گذشته تحریم‌ها، اعلام شد که غذا و دارو از تحریم‌ها مصون هستند اما با ورود نظام بانکی ‌و نقل ‌و انتقال پولی کشور به چرخه تحریم‌ها، عملاً این دو بخش نیز گرفتار مشکلات پرهزینه‌ای شدند.

زرگران با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تقویت ذخایر استراتژیک کشور، افزود: به رغم آن‌که وزارت جهاد کشاورزی موفق شد ذخایر مناسبی را ترتیب دهد و بازار موادغذایی در کشور کم‌تر دچار نوسانات شد، با این حال به نظر می‌رسد که ذخایر استراتژیک کشور نیاز به تکمیل دارد تا در صورت بازگشت تحریم‌ها، کشور دچار مشکلات ناشی از کمبود موادعذایی نشود.

وی افزود: از طرف دیگر شاید نیاز به تغییرات در مواد مصرفی کشور ضروری به نظر برسد.