شهر ارومیه، محصور در دود

شهر ارومیه، محصور در دود رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دلیل اصلی آلودگی هوای ارومیه، تردد بی‌رویه وسایل شخصی است که سبب می‌شود تا هوای این شهر همواره آلوده باشد. به گزارش ایسنا، علیزاده امام‌زاده با اشاره به آلودگی ناشی از ترافیک درون‌شهری در اغلب خیابان‌های این شهر اظهارکرد: ترافیک […]

شهر ارومیه، محصور در دود

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دلیل اصلی آلودگی هوای ارومیه، تردد بی‌رویه وسایل شخصی است که سبب می‌شود تا هوای این شهر همواره آلوده باشد.

به گزارش ایسنا، علیزاده امام‌زاده با اشاره به آلودگی ناشی از ترافیک درون‌شهری در اغلب خیابان‌های این شهر اظهارکرد: ترافیک علاوه بر افزایش آلودگی هوا، بر طولانی شدن زمان سفر، آلودگی صوتی، خطرات تصادفات و ایمنی شهروندان پیاده، کاهش فضای شهری انسان محور و اختصاص یافتن این فضا‌ها به فضای پارکینگ و تردد خودرو و حتی افزایش هزینه‌های مدیریت شهری نیز تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: دلیل این‌که مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده نمی‌کنند این است که گسترش شبکه بزرگراهی و تجهیز خیابان‌‌ها همزمان افزایش فروش خودروهای شخصی به شهروندان و به دنبال آن ترغیب شهروندان به استفاده از شبکه معابر با خودروهای نقلیه شخصی است.

علیزاده امامزاده گفت: نبود آموزش‌های لازم برای استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و پیشگیری از تردد خودروهای تک‌سرنشین، فرسوده بودن بخشی از ناوگان اتوبوسرانی، توقف بیش از حد اتوبوس‌‌ها در طول مسیر، سرعت کم در مقایسه با خودروهای شخصی و رعایت نشدن فاصله زمان‌بندی حرکت می‌تواند از دلایل استقبال پایین از ناوگان عمومی در شهر ارومیه باشد.