ایجاد خطوط اعتباری برای ورود ۷۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور

    معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی اعلام کرد: پس از برجام تاکنون خطوط اعتباری برای ورود ۷۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور ایجاد شده و مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به میزان ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار صادر شده است. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در […]

 

 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی اعلام کرد: پس از برجام تاکنون خطوط اعتباری برای ورود ۷۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور ایجاد شده و مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به میزان ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در هتل اسپیناس تهران افزود: بعد از اجرایی شدن برجام تا کنون ۸ رییس‌جمهور، ۵ نخست وزیر، ۳ رییس مجلس سنا و ۱۸ وزیر امورخارجه در ۳ ماهه گذشته به ایران آمده‌اند.

وی افزود: با مذاکرات انجام شده با مسؤولان کشورهای مختلف برای ایجاد ۷۳ میلیارد دلار خطوط اعتباری بین ایران و کشورهای دیگر مذاکره شده و برای ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی مجوز قطعی صادر شده است و دولت در این زمینه روزهای پرکاری دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: برنامه‌های وسیعی برای توسعه سرمایه‌گذاری در آینده پیش رو داریم و با توجه به رویکرد دولت که جلب مشارکت غیردولتی اعم از بخش خصوصی داخلی و خارجی است، پروژه‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان و بخش‌های مختلف صنعتی و عمرانی طی سال‌های آینده به‌ویژه در برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: موضوع طرح تحول سلامت و ابعاد مختلف آن همچنان یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است و با توجه به این اولویت سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال کرده‌اند.

 

وی گفت: حضور اعضای تیم اقتصادی دولت شامل وزیر اقتصاد و دارایی، رییس بانک مرکزی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت نشانه حمایت جدی دولت از سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و اهمیت این موضوع برای دولت است.