نقشه راه پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

  علی محتشم امیری در پیامی در خصوص چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته اظهار کرد: در دوران پساتحریم و شرایط حساس این دوره، توسعه امری همه جانبه و چند بعدی است و می‌بایست به تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه داشت؛ از این منظر و در پی نام‌گذاری سال […]

 

علی محتشم امیری در پیامی در خصوص چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته اظهار کرد: در دوران پساتحریم و شرایط حساس این دوره، توسعه امری همه جانبه و چند بعدی است و می‌بایست به تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه داشت؛ از این منظر و در پی نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به نام اهتمام و تعامل برای نیل به پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی ضروری است. اکنون که پس از به فرجام رسیدن برجام، زنجیرهای تحریم از پای اقتصاد ایران گسسته شده، همچنان تکیه بر توان داخلی و پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی و  اقدام و عمل، در دستور کار دولت و نقشه راه پیشرفت کشور است و به واقع دولت تدبیر و امید، دولت اقدام و عمل است و برای توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان به صورت جهادی با همه وجود و در همه عرصه‌ها تلاش می‌کند.

از آن‌جایی که اقتصاد مقاومتی، چیزی مجزا از اقتصاد بدون نفت نیست، توفیق در دستیابی به این مهم، نیازمند حضور

پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش‌های وابسته دولتی در بازارهای مختلف می‌باشد. در این راستا یکی از سکوهای بسیار مهم برای حضور در این بازارها، معرفی و شناسایی توانایی‌‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، حضور در نمایشگاه‌ها است.

به گزارش مناقصه‌مزایده در ادامه این پیام آمده است: در جهان امروز دستاوردهای حضور در یک نمایشگاه، وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه‌داران و مشارکت‌کنندگان و ذی‌نفعان این صنعت صورت می‌گیرد. مشارکت و حضور در نمایشگاه‌ها توانمندی واحد‌‌ها و بنگاه‌های مختلف صنعتی و تولیدی را به معرض نمایش گذاشته و زمینه لازم برای دست یافتن به بازارهای جدید را فراهم می‌سازد.

شرکت نمایشگاهی میلاد نور، عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ا، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با هدف نوآوری و توسعه صادرات و واردات غیرنفتی آغاز و در طی این مدت اقدام به برپایی و برگزاری نمایشگاه، جشنواره و همایش‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی نموده است.

میلاد نور تا به امروز توانسته با برگزاری بیش از ۱۵۰ نمایشگاه و جشنواره با موضوعات مختلف در سطح کشور، نیازهای فعالین و ذی‌نفعان اقتصادی و صاحبان صنایع و مشاغل را مرتفع سازد.

«چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته» اکنون به بزرگ‌ترین و استراتژیک‌‌‌ترین رخداد حمل و نقل ریلی خاورمیانه مبدل شده و در داخل کشور هم مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد در صنعت ریلی محسوب می‌شود. اطلاع‌رسانی از آخرین دستاورد‌‌ها و تکنولوژی‌های صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته، ارتقای تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، افزایش تولید، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدید‌‌ترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، برخی از اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور است. مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌نمایند و از تعامل با دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی و فرصت‌های تجاری موجود بهره می‌گیرند.

نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در حالی چهارمین دوره خود را تجربه می‌کند، که بیش از۱۸۰ شرکت داخلی و ۱۳۰ شرکت خارجی از اقصی نقاط جهان همچون آلمان، انگلستان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اوکراین، استرالیا، لهستان، بلغارستان، سوئد در فضایی بالغ بر ۳۰هزار مترمربع گرد هم آمده‌اند تا نوین‌‌‌ترین و به روز‌‌‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات حوزه حمل و نقل ریلی را به بازار ایران و خاورمیانه ایران ارایه و معرفی کنند. لازم به توضیح است؛ تعداد شرکت‌های خارجی مشارکت کننده در مقایسه با سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش یافته است و شرکت‌های داخلی هم امسال از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار بوده‌اند.

بدیهی است این مهم میسر نمی‌گردید جز با لطف خدا، تدبیر مدیران و همراهی و همدلی همکاران، در سایه برنامه‌ریزی و اقدامات زیر:

۱-    تشکیل کمیته سیاست گزاری نمایشگاه متشکل از راه‌آهن ج.ا.ا انجمن صنایع ریلی ایران و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط

۲-     تجهیز کار گروه تخصصی با به‌کارگیری افراد خبره در زمینه‌های تحقیقات بازار، بازاریابی، فروش و روابط اموربین‌الملل

۳-    بنچ مارکینگ نمایشگاه‌های مشابه خارجی (فرایندی مستمر و سیستماتیک، برای شناسایی، تحلیل و پیاده‌سازی بهترین اقداماتی که موجب ارتقای عملکرد نمایشگاه می‌شود) توسط کارگروه فوق

۴-    طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی گسترده به منظور بِرند‌سازی و جایگاه‌سازی (Iranrailexpo)

۵-    راه‌اندازی ۶ دفتر نمایندگی در اروپا و کشورهای و حوزه خلیج‌فارس به منظور جذب شرکت‌های خارجی و

ارتباط تنگاتنگ و چهره به چهره با جامعه هدف. (CIS)

بسیاری از کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی معتقدند برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تحولی نوین در بخش‌های مختلف صنعت ریلی کشور که صنعتی زیربنایی است، ایجاد کند.

این نمایشگاه با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت معدن و تجارت، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار می‌شود.

در پایان؛ ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت‌کنندگان، کارشناسان، حامیان و بازدیدکنندگان عزیز این نمایشگاه، جا دارد مراتب تقدیر و سپاس ویژه خود را از مدیریت محترم شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ا، سازمان توسعه تجارت ایران، راه‌آهن ج.ا.ا و سایر همکاران صمیمانه اعلام دارم.

امید است در سایه پروردگار متعال، شاهد رشد و تعالی میهن اسلامی مان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.