سلامت دهان و دندان ضامن سلامت بدن

سلامت دهان و دندان ضامن سلامت بدن وقتی صحبت از رعایت بهداشت به میان می‌آید، بهداشت دهان بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به گزارش سینا‌پرس، حفظ سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و دهان به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه مربوط می‌شود. مجله Health […]

سلامت دهان و دندان ضامن سلامت بدن

وقتی صحبت از رعایت بهداشت به میان می‌آید، بهداشت دهان بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش سینا‌پرس، حفظ سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و دهان به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه مربوط می‌شود. مجله Health News در جدید‌ترین شماره خود به موضوع بهداشت دهان و سلامت نگه داشتن آن پرداخته است.

خندیدن زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که فرد، دندان‌‌ها و دهانی سالم داشته باشد. به‌طور قطع، دهانی که بو می‌دهد و دندان‌های زرد و پوسیده دارد، نمی‌تواند تأثیر به‌سزایی روی طرف مقابل داشته باشد. مسأله بهداشت دهان بسیار اهمیت دارد اما بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و در رده چندم اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از میان ۳آمریکایی ۱۸ تا ۶۵ سال، یک نفر در سال گذشته حتی یک بار هم به دندانپزشک مراجعه نکرده است. رعایت نکردن بهداشت دندان‌‌ها و لثه ممکن است مشکلات زیادی را از قبیل پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌های دهان و دندان و سوراخ شدن دندان‌‌ها ایجاد کند به‌طوری که سالانه، میلیون‌‌ها نفر در آمریکا از سوراخ‌شدگی دندان‌‌ها رنج می‌برند.

مشکلات دندانی با احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی زایمان زودرس و تولد نوزادان با وزن پایین مؤثر است. زمانی که آگاهی مردم نسبت به ارتباط میان بهداشت دهان و بهداشت کل بدن افزایش می‌یابد، دولت‌های محلی نیز تلاش‌های خود را برای ارایه خدمات دندانپزشکی افزایش داده است؛ به‌طوری که تعداد مراکزی که خدمات دندانپزشکی رایگان ارایه می‌دهند، زیاد شده و در نزدیک‌‌ترین فاصله ممکن نسبت به اماکن مسکونی قرار گرفته‌اند.