عامل اعتیاد ۵۱درصد از کودکان معتاد، مادر معتاد است

رییس سازمان بهزیستی کشور عامل اعتیاد ۵۱درصد از کودکان معتاد، مادر معتاد است محسنی‌بندپی گفت: عامل اعتیاد ۵۱ درصد از کودکان معتاد، وجود مادر معتاد در خانواده است و ۳۸درصد کودکان به‌دلیل وجود پدر و مادر معتاد به مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه […]

رییس سازمان بهزیستی کشور

عامل اعتیاد ۵۱درصد از کودکان معتاد، مادر معتاد است

محسنی‌بندپی گفت: عامل اعتیاد ۵۱ درصد از کودکان معتاد، وجود مادر معتاد در خانواده است و ۳۸درصد کودکان به‌دلیل وجود پدر و مادر معتاد به مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر با حضور انوشیروان‌محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسؤولان بهزیستی، در ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس آخرین تحقیقات، عامل اعتیاد ۵۱درصد از کودکان معتاد، وجود مادر معتاد در خانواده است و ۳۸درصد کودکان نیز به دلیل وجود پدر و مادر معتاد به مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال۹۶ سیاست در اولویت بودن زنان و کودکان جزو برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور قرار داشت.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کشت خشخاش در افغانستان حدود هزار برابر افزایش پیدا کرده است و الگوی موادمخدر مصرفی مصرف‌کنندگان نیز در حال‌حاضر با تغییرات فراوانی روبه‌رو است.

محسنی‌بندپی تأکید کرد: یکی از دیگر اولویت‌های بهزیستی در سال ۹۷ افزایش یک و نیم برابری تعداد خطوط «خط ملی اعتیاد» است و کارشناسان خط ملی اعتیاد، مشاوره و راهنمایی‌های مورد نیاز را به افراد تماس گیرنده ارایه می‌دهند.

وی همچنین یادآور شد: در حال‌حاضر ۵هزارو۲۰۰ تیم اجتماع محور در شهر‌ها به عنوان تسهیل‌گران اجتماعی محلی به افراد در معرض خطر گرایش به مصرف موادمخدر به صورت محله محور فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: براساس آخرین شیوع‌شناسی انجام شده در سال۹۴، در سن ۱۵ تا ۲۵ ساله به ازای هر ۶٫۶ مرد معتاد یک زن معتاد، به ازای هر ۱۶ مرد معتاد ۲۵ تا ۴۴ ساله یک زن معتاد و به ازای هر مرد معتاد ۴۵ تا ۶۰ ساله یک زن معتاد در کشور وجود دارد و آمار فوق از زنانه شدن اعتیاد حکایت دارد.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: رشد اعتیاد در سنین پایین به صورت معنی داری در حال افزایش است و متأسفانه در بین زنان نیز شاهد افزایش تعداد زنان معتاد هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص خریدوفروش نوزادان در دو شهر مشهد و تهران تأکید کرد: فروش فرزند در کشور را نه رد می‌کنم و نه می‌پذیرم.