ارایه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد ارایه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده رییس انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت‌های نمایندگی واردکننده این محصول تا ۱۰ سال آینده به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ارایه خواهند کرد. فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با […]

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد

ارایه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت‌های نمایندگی واردکننده این محصول تا ۱۰ سال آینده به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ارایه خواهند کرد.

فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌که با توجه به اظهارات برخی از واردکنندگان خودرو مبنی بر احتمال تعدیل (بیکاری) نیروهای شاغل در این بخش، نگرانی مبنی بر احتمال عدم ارایه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو مطرح شده است، اظهارکرد: اظهارات صورت گرفته در این زمینه دقیق نبوده و اطمینان می‌دهیم که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودرو‌ها ارایه خواهد شد.

وی با بیان این‌که بیش از ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به‌کار هستند، خاطرنشان‌کرد: حدود ۷ هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که در صورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این ۷ هزار نفر اگر هر کدام متعلق به یک خانواده ۳ نفره باشند با تصمیم اخیر دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه خواهد شد. متأسفانه تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و رویکرد خاصی در این رابطه وجود دارد.

احتشام‌زاد در پاسخ به این‌که برخی کارشناسان از تصمیم اخیر دولت در ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاهای لوکس و غیرضروری دفاع کرده و معتقدند که در این شرایط واردات خودرو باعث وارد آمدن فشار مضاعف به منابع ارزی کشور خواهد شد، اظهارکرد: اگر ما دچار برخی محدودیت‌های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریم‌های صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.

گفتنی است که با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

کارشناسان از این تصمیم دفاع کرده و معتقدند که در شرایط فعلی ارز کشور باید به واردات مواداولیه واحدهای تولیدی و همچنین کالاهای استراتژیک و اساسی اختصاص یابد.

برخی کارشناسان معتقدند تخصیص ارز به واردات خودرو در شرایط فعلی به منزله خیانت به اکثریت اقشار جامعه است که دسترسی به خودروهای لوکس و گران‌قیمت ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که واردکنندگان خودرو اعلام کرده‌اند اگر واردات خودرو ممنوع نباشد، آنها می‌توانند با ارز خودشان خودرو وارد کنند، اظهار کرد: این یک ادعای خوشمزه است. منشأ ارز واردکنندگان که اعلام کرده‌اند با ارز خودشان خودرو وارد می‌کنند، باید مشخص شود. وقتی ارزی در بازار غیرمتشکل پولی ایران خلق نشده است، پس باید از سبد ارزی استفاده کرد و منشأ این ارز باید مشخص باشد. این چه استدلالی است که واردکنندگان می‌گویند که می‌خواهند خودرو را با ارز خودشان وارد کنند؟!.