مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور «توقف فرایند اسقاط خودرو» تأثیری در روند نوسازی تاکسیها ندارد مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: نوسازی تاکسیهای فرسوده ارتباطی به توقف فرایند اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال ممنوعیت واردات خودرو ندارد ولی موجب کند شدن روند نوسازی تاکسیهای فرسوده میشوند. با انتشار خبری مبنی بر توقف اسقاط خودروهای […]
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور
«توقف فرایند اسقاط خودرو» تأثیری در روند نوسازی تاکسیها ندارد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: نوسازی تاکسیهای فرسوده ارتباطی به توقف فرایند اسقاط خودروهای فرسوده به دنبال ممنوعیت واردات خودرو ندارد ولی موجب کند شدن روند نوسازی تاکسیهای فرسوده میشوند.
با انتشار خبری مبنی بر توقف اسقاط خودروهای فرسوده به دلیل ممنوعیت واردات خودرو و با توجه به اینکه تاکسیها هم تقریباً به سن فرسودگی رسیدهاند و در حال طی کردن فرایند نوسازی هستند این گمان میرود که این توقف در نوسازی تاکسیهای فرسوده خللی وارد کند.
مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در این باره به ایسنا گفت: اسقاط خودرو تابع واردات خودرو است، قاعدتاً وقتی واردات خودرو ممنوع شود محل مصرف برگههای اسقاط تعریف نشده خواهد بود و ارزش ریالی خود را از دست خواهند داد در نتیجه علاقهمندی مالکین خودروهای فرسوده برای اسقاط خودروهایشان نیز کم خواهد شد.
وی با بیان اینکه اسقاط تاکسیهای فرسوده از محل اعتباراتی که در قالب قانون بودجه دیده شده و توسط گمرک برای شرکت خودروساز، کارسازی میشود، افزود: نوسازی تاکسیهای فرسوده ارتباطی به ممنوعیت واردات خودرو ندارد ولی میتواند موجب کند شدن روند نوسازی تاکسیهای فرسوده شود اما اگر محلی باشد که به غیر از گمرک بتوانیم از برگههای اسقاط استفاده کنیم و به موازات طرح گمرک، طرحهای دیگری در حوزه نوسازی پیش ببریم، سرعت نوسازی بیشتر خواهد شد.
به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، از دو طریق میتوان از گواهی اسقاط استفاده کرد که یکی از آنها از محل گمرک و دیگری مراکز اسقاط خودروها است. از محل گمرک به واسطه اعتباراتی که تعریف شده تا سقفی امکان نوسازی تاکسیهای فرسوده وجود دارد و اگر از محل دوم یعنی مراکز اسقاط خودرو امکان نوسازی فراهم شود و بتوانیم برگههای اسقاط را در جای دیگر استفاده کنیم که ارزش ریالی نیز داشته باشد، این به ما کمک میکند که سرعت نوسازی را افزایش دهیم.
ضامنی در پایان صحبتهایش اظهارکرد: به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادهایم که این امکان را برای شرکتهای خودروساز ایجاد کند تا در حوزه حمل و نقل عمومی امکان استفاده از گواهیهای اسقاط در ادارات دیگری مانند دارایی و… فراهم شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.