ثبات نرخ ارز و پرداخت تسهیلات، مطالبه اصلی اصناف است

رییس اتاق اصناف ایران ثبات نرخ ارز و پرداخت تسهیلات، مطالبه اصلی اصناف است رییس اتاق اصناف ایران، ثبات نرخ ارز در بازار ثانویه و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها و نظام بخشی به ساختار شبکه توزیع کشور را، مهم‌ترین مطالبه اصناف از مسؤولان دانست. علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به […]

رییس اتاق اصناف ایران

ثبات نرخ ارز و پرداخت تسهیلات، مطالبه اصلی اصناف است

رییس اتاق اصناف ایران، ثبات نرخ ارز در بازار ثانویه و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها و نظام بخشی به ساختار شبکه توزیع کشور را، مهم‌ترین مطالبه اصناف از مسؤولان دانست.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به این‌که مشکلات و مسایل مربوط به اصناف در بسته مشخصی به وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت ارایه شده است، اظهارکرد: بررسی و رفع مشکلات مربوط به اتحادیه‌ها و بازاریان در حال انجام است و درخواست این افراد به مسؤولان، مجلس و وزیر صنعت ارایه شده که در این راستا نشستی در مجلس شورای اسلامی با حضور رییس مجلس و رؤسای اتحادیه‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف بازار بزرگ تهران و دریافت نظرات و مشکلات بازاریان در حوزه اتحادیه‌های صنفی گفت: هم‌اکنون بازار تهران با همه ‌توان در حال فعالیت است و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به دریافت ۸ تا ۹ مورد از مشکلات عمده بازاریان ادامه ‌داد: اکثر مسایل مطرح شده مربوط به فهرست ۱۳۰۰ قلم کالای ممنوع شده از سوی وزیر صنعت بود که با توجه به جلسات پیشین اتاق اصناف با این وزارتخانه، وزیر صنعت آمادگی خود را برای اصلاح مشکلات موجود در این دستورالعمل اعلام کرده است که این رویکرد وزیر، اتفاق مناسبی برای اصناف است.

فاضلی با بیان این‌که فهرست کالاهای وارداتی ممنوع شده به اتاق‌های اصناف سراسر کشور اعلام شده است، گفت: اتاق‌های اصناف سراسر کشور موظف هستند نظرات خود را با اتاق اصناف ایران اعلام کنند تا در جلسه مشترک با وزیر صنعت و کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.

وی با اشاره به مطرح شدن مشکلات اصناف در بخش مالیات بر ارزش افزوده و نظام تعرفه‌ای افزود: تعدیل مالیات و بیمه و تعریف نظام تعرفه‌ای، موارد در حال پیگیری برای رفع موانع کسب ‌و کار و رونق بیش‌تر بازار است.