نماینده مردم کرج در مجلس خیابانهای تهران ظرفیت تردد «تراموا» را ندارد محمد جواد کولیوند در خصوص پیشنهاد مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درونشهری سازمان شهرداریها مبنی بر ریل گذاری تراموا در خطوط BRT، گفت: این بحث برای اولین بار است که مطرح شده و هرگونه طرح و برنامه در این خصوص باید […]
نماینده مردم کرج در مجلس
خیابانهای تهران ظرفیت تردد «تراموا» را ندارد
محمد جواد کولیوند در خصوص پیشنهاد مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درونشهری سازمان شهرداریها مبنی بر ریل گذاری تراموا در خطوط BRT، گفت: این بحث برای اولین بار است که مطرح شده و هرگونه طرح و برنامه در این خصوص باید در مجلس هم مورد بررسی قرار گیرد، نکته مهم در این حوزه عدم وجود زیرساختهای لازم در تهران برای ایجاد خطوط تراموا و نبود ظرفیتهای مورد نیاز در خیابانها و معابر است.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار شهری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، تاکسی خصوصی و آژانسها خدمات قابل قبولی به شهروندان ارایه میدهند، افزود: شهرداری طرح مورد نظر خود در این خصوص را به مجلس هم ارسال کند تا نمایندگان هم بتوانند در این خصوص اعمال نظر کنند؛ به طور حتم گسترش هرگونه امکانات حمل و نقلی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و یا تراموا باید براساس ظرفیت و موقعیتهای ترافیکی پایتخت مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری در شرایط فعلی اقدامات لازم را برای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی انجام دهد، تصریح کرد: ایجاد خطوط تراموا باید مشخص شود که در کدام منطقه، مقطع و با چه هزینهای قابلیت اجرایی دارد، به طور قطع تراموا هزینه بسیاری داشته و در حال حاضر بعید است که شهرداری به تنهایی بتواند اعتبارات مورد نیاز آن را تأمین کند؛ در وضعیت فعلی برقی کردن سیستم BRT گزینه کم هزینهتری نسبت به تراموا است.
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با تأکید بر اینکه در وضعیت فعلی تهران با حجم ترافیک بسیار و وجود امکانات حمل و نقلی مناسب شاید ایجاد تراموا نوعی هزینهسازی برای مدیریت شهری باشد، گفت: بهتر است که در گام اول اجرای آزمایشی آن در برخی شهرهای کوچکتر صورت گرفته و در صورت کسب نتایج قابل قبولی در تهران آن هم با در نظر گرفتن زیرساختها و امکانات لازم اجرایی شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درونشهری سازمان شهرداریها با بیان اینکه خطوط BRT در تهران قابلیت تبدیل شدن به خطوط تراموا را دارند، گفت: پیشنهاد ما این است که در تهران و در مسیرهای BRT آزادی- امام حسین و راهآهن-تجریش ریلگذاری تراموا انجام شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.