نهادینه شدن فساد در دستگاه‌های اجرایی معضل اقتصاد ماست

رییس اتاق بازرگانی فارس نهادینه شدن فساد در دستگاه‌های اجرایی معضل اقتصاد ماست مناقصه‌مزایده ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌وکشاورزی فارس با اشاره به وضعیت اقتصاد کلان کشور گفت: کشور ما در بحث اقتصاد نیاز به جراحی عمیق دارد و با تصمیم‌های آنی نمی‌توان راهگشایی برای مشکلات اقتصادی یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده، جمال‌رازقی بیان‌کرد: یکی […]

رییس اتاق بازرگانی فارس

نهادینه شدن فساد در دستگاه‌های اجرایی معضل اقتصاد ماست

مناقصه‌مزایده ـ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌وکشاورزی فارس با اشاره به وضعیت اقتصاد کلان کشور گفت: کشور ما در بحث اقتصاد نیاز به جراحی عمیق دارد و با تصمیم‌های آنی نمی‌توان راهگشایی برای مشکلات اقتصادی یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، جمال‌رازقی بیان‌کرد: یکی از معضلات اقتصاد ما نهادینه شدن فساد در دستگاه‌های اجرایی و دولتی است که کانون‌های اقتصادی در کشور باید بر موضوع‌هایی از جمله فرهنگ‌‍سازی اقتصادی، رونق تولید، کارآفرینی کار کنند.

وی افزود: اگر در دوران دفاع‌مقدس جوانان این مرزوبوم از کشور محافظت کردند امروز وظیفه کارآفرینان است که از کشور محافظت کنند که پاسداری از کشور در هر دورانی هزینه دارد که باید هزینه آن را بپردازیم.

رازقی اضافه‌کرد: در شرایط کنونی مقاومت در اقتصاد، حفظ تولید و شجاعت در حضور در عرصه‌های اقتصادی بزرگ‌‌ترین وظیفه کانون‌های اتاق بازرگانی شامل پیشکسوتان، جوانان، زنان و کارآفرینی است و باید کمک کنند تا جوانان و مردم ما مقاومت کنند.

رییس اتاق بازرگانی فارس در ادامه با بیان این‌که اهتمام ما در اتاق بازرگانی استان بر بهبود فضای کسب‌وکار استان است که اتاق بازرگانی فارس جزو اتاق‌های پیش‌رو در کشور در ارایه راهکار برای رفع موانع تولید و فضای کسب‌وکار است، بیان‌کرد: بهبود چشم‌گیر فضای کسب‌وکار و رضایت فعالان اقتصادی در دو سال اخیر، حاصل تلاش اتاق بازرگانی فارس در تأثیرگذاری بر بهبود فضای کسب‌وکار استان است که این مهم به واسطه انجام فعالیت‌هایی از جمله دانش‌بنیان شدن فعالیت‌های اتاق، پایش فصلی فضای کسب‌وکار استان، تعامل با دولت ‌و قوه‌قضاییه، تقویت پیوند صنعت‌ و دانشگاه و بررسی علمی مشکلات فعالان اقتصادی و ارایه راهکارهای علمی و به روز محقق شده است.

وی اظهارکرد: بسیاری از مسایل و مشکلات کسب‌وکار ناشی از فضای ملی است اما تلاش ما در استان فارس کاهش و رفع مشکل فعالان اقتصادی در استان است.

رییس اتاق بازرگانی فارس اضافه‌کرد: علی‌رغم وجود برخی از مشکلات اقتصادی در سطح ملی، به جرأت ادعا می‌کنیم تا امروز تلاش شده مشکل هر فعال اقتصادی که به اتاق بازرگانی فارس مراجعه کرده را در استان حل کنیم و برای کاهش و رفع مشکلات در سطح ملی نیز تلاش کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس جزو اتاق‌های پیشرو در کشور در ارایه راهکار برای رفع موانع تولید است که حضور معاون دادستان شیراز در هفته یک بار در اتاق برای رفع مشکل فعالان اقتصادی استان گواه این مهم است.