کودکان تهرانی کمبود ویتامین D دارند

  رییس انجمن ارتوپدی اطفال با اشاره به نقش آلودگی هوا در افزایش نرمی استخوان اطفال گفت: نتایج آزمایشات بر روی کودکان دارای مشکلات استخوانی نشان می‌دهد؛ تعداد زیادی از این کودکان کمبود ویتامین D دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، تقی بغدادی (رییس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال) اظهار کرد: پوکی استخوان به کمبود مواد معدنی در […]

 

رییس انجمن ارتوپدی اطفال با اشاره به نقش آلودگی هوا در افزایش نرمی استخوان اطفال گفت: نتایج آزمایشات بر روی کودکان دارای مشکلات استخوانی نشان می‌دهد؛ تعداد زیادی از این کودکان کمبود ویتامین D دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، تقی بغدادی (رییس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال) اظهار کرد: پوکی استخوان به کمبود مواد معدنی در استخوان‌‌ها گفته می‌شود و اساساً علایم و اثرات آن در کودکان در حال رشد که صفحه رشد استخوانی آن‌‌ها باز است؛ نسبت به افراد بالغ متفاوت است و معمولاً کمبود مواد معدنی در سنین رشد موجب نرمی استخوان می‌شود که اثرات آن بیش‌تر در نزدیکی صفحات رشد دیده می‌شود.

وی ادامه داد: آلودگی هوا مانع رسیدن اشعه‌های مفید آفتاب و برخورد مستقیم آن با پوست می‌شود و به همین دلیل نیز تحقیقات نشان می‌دهد؛ در طول زمستان آثار کمبود ویتامین D بیش‌تر از تابستان و بهار است.

بغدادی با اشاره به این‌که آماری دقیقی از نرمی استخوان در اطفال وجود ندارد، گفت: میزان نرمال ویتامین D،

۳۰ تا ۷۰ است، در حالی که ۵۰ درصد اطفالی که آزمایش ویتامین D می‌دهند؛ زیر وضعیت نرمال هستند.

 

وی با تأکید بر ضرورت اقدامات لازم در خصوص افزایش کمبود ویتامین D در اطفال گفت: از آنجایی که کمبود این ویتامین در بروز بیماری‌هایی نظیر‌‌ام اس مؤثر است؛ باید این مسأله مورد توجه جدی قرار بگیرد.