حضور چشمگیر شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس کالا

  شرکت ملی صنایع مس ایران دیروز یک هزار تن مس مفتول، ۲۰ هزار تن مس کم عیار، یک هزار و ۵۰۰ تن مس کاتد، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گران‌بها، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۴ تن اکسید مس تولیدی خود را در تالار محصولات صنعتی و معدنی روی تابلوی عرضه برد. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

 

شرکت ملی صنایع مس ایران دیروز یک هزار تن مس مفتول، ۲۰ هزار تن مس کم عیار، یک هزار و ۵۰۰ تن مس کاتد، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گران‌بها، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۴ تن اکسید مس تولیدی خود را در تالار محصولات صنعتی و معدنی روی تابلوی عرضه برد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی در این روز شاهد عرضه ۱۰۰ تن مس مفتول صنایع تولیدی دنیای مس کاشان و ۱۰۰ تن مس مفتول گیل راد شمال در گروه مس و یک هزار و ۵۰۰ تن شمش هزار پوندی شرکت ایرالکو در گروه آلومینیم بود.

این گزارش حاکی است، تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز عرضه ۴۵۲ تن جو دامی خوزستان، ۲۰۰ تن جو دامی روسیه، یک هزار تن ذرت دانه‌ای دزفول، ۲۱کیلوگرم زعفران رشته‌ای فردوس، یک هزار تن شکر سفید کارخانه امیرکبیر، یک هزار تن شکر سفید دعبل، یک هزار تن شکر سفید کشت و صنعت فارابی و یک هزار تن شکر سفید کشت و صنعت دهخدا را تجربه کرد.

علاوه بر این ۱۶ هزار تن لوب‌کات، ۲هزار و ۳۳۱ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۲۰۰ تن قیر و ۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۰۰تن گوگرد و ۱۰۰ تن پلی‌اتیلن سنگین در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.

همچنین ۷۰۰ تن قیر۶۰۷۰ شرکت پویندگان فن و تجارت بین‌الملل به صورت نقدی در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.

در همین حال، طی هفته منتهی به ۲۳ اردیبهشت ماه، حدود ۴۳۰ هزار و ۳۲۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۶ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نشان از رشد ۱۴ درصدی ارزش معاملات این بورس دارد.

طی هفته مذکور، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۷۳ هزار و ۲۱۷ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال معامله شد که حاکی از رشد نزدیک به ۲۳ درصدی ارزش معاملات این تالار است.

گفتنی است در تالار مذکور، ۱۷۰ هزار و ۷۵۲ تن انواع فولاد، ۲ هزار و ۳۲۵ تن انواع مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۲۲۷ هزار و ۶۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۵۵ هزار و ۶۴۳ تن انواع قیر، ۳۸ هزار و ۷۹۷تن مواد پلیمری، ۴۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۳هزار و ۱۰۰ تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۲۶۸تن مواد شیمیایی، ۴۰۰ تن عایق رطوبتی، ۳۵هزار و ۸۰۰ تن گوگرد و ۶۰ تن گاز آرگون معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۲۲ هزار و ۲۵۰تن شکرسفید، ۵۹۰ تن ذرت، ۱۱۰تن برنج و ۵ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام بود.

براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۲۳ اردیبهشت ماه، برای گروه‌های کالایی فولاد، مواد شیمیایی، گاز‌ها و خوراکها، گوگرد، لوب کات، وکیوم باتوم، برنج، روغن خام، شکر رشد حجم معاملات ثبت شد.