پیمانکاران چینی مشغول برداشت اطلاعات پروژه ریلی تهران-مشهد هستند با انجام پروژه برقیسازی گرمسار-اینچهبرون ارتباط تجاری ما با کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان و قراقستان به میزان چشمگیری افزایش مییابد. عملیات برقیسازی راهآهن گرمسار-اینچهبرون با سرمایهگذاری ۱٫۲میلیارد یورویی روسها در تاریخ ۱۱تیرماه امسال در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده، مدیرعامل راهآهن و […]
پیمانکاران چینی مشغول برداشت اطلاعات پروژه ریلی تهران-مشهد هستند
با انجام پروژه برقیسازی گرمسار-اینچهبرون ارتباط تجاری ما با کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان و قراقستان به میزان چشمگیری افزایش مییابد.
عملیات برقیسازی راهآهن گرمسار-اینچهبرون با سرمایهگذاری ۱٫۲میلیارد یورویی روسها در تاریخ ۱۱تیرماه امسال در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده، مدیرعامل راهآهن و مدیرعامل راهآهن روسیه برگزار شد.
به گزارش تیننیوز، مدیرعامل راهآهن کشور درباره این اتفاق سیاسی-اقتصادی که ترانزیت ریلی ایران با کشورهای آسیای میانه را سرعت میبخشد، گفت: با انجام پروژه گرمسار-اینچهبرون ارتباط تجاری ما با کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان و قراقستان به میزان چشمگیری افزایش مییابد.
سعیدمحمدزاده تصریح کرد: خط ریلی گرمسار-اینچهبرون برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه از این طریق، شرق و غرب خزر به شهرهای بزرگ ایران و همچنین کشورهای اطراف خزر دسترسی پیدا خواهد کرد.
محمدزاده توضیح داد: راهآهن ایران در شرق خزر و با عبور از مسیر اینچهبرون، بندر امیرآباد و انزلی به شبکه ریلی روسیه وصل خواهد شد که این مسیر میتواند در تقویت ارتباط بین روسیه با جنوب کشور و حمل بارهای ترانزیتی کل منطقه مؤثر باشد.
مدیرعامل راهآهن کشور افزود: بنابراین امیدواریم کشور روسیه این پروژه را با سرعت و کیفیت مناسب، همانطور که تاکنون دیدهایم؛ انجام دهند.
محمدزاده درباره روند رشد حملونقل ریلی در سالهای اخیر گفت: در سالهای اخیر همزمان با تحولات اقتصادی، حملونقل ریلی نیز متحول شده است. با این حال رشد و بالندگی در حملونقل ریلی در گرو توسعه زیرساختها و تقویت ارتباطات با کشورهای آسیای میانه و جنوب ایران است.
این مقام مسؤول ادامه داد: بدون احتساب فاینانسها -در سالهای اخیر- سالانه بهطور متوسط یک میلیارد دلار صرف توسعه ریلی کشور شده و توسعه شبکه ریلی نیز منجر به صرفهجویی در مصرف سوخت شده است.
محمدزاده افزود: بنابراین، پیشبینی شده که ایران تا ۱۰ سال دیگر، ۶هزار کیلومتر راهآهن برقی داشته باشد که شروع این ماجرا با برقیسازی تهران-مشهد و گرمسار-اینچهبرون صورت گرفته است. همچنین عملیات دوخطه کردن خط آهن بافق-سرخس و اتصال سرخس به بندرعباس نیز در دست اجراست، تا از این طریق ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی افزایش یابد.
مدیرعامل راهآهن کشور درباره میزان همکاریها با کشور روسیه گفت: همین حالا هم بین ایران و روسیه مجموعهای از همکاریها در حال انجام است که در جهت توسعه حملونقل ریلی هر دو کشور خواهد بود.
محمدزاده درباره برقیکردن تهران-مشهد نیز توضیح داد: در مورد خط برقی تهران-مشهد، شرکتهای پیمانکاری داخلی در بخشی از کار مشغول هستند و بخشی دیگر نیز با انتقال دانش فنی انجام میشود.
مدیرعامل راهآهن ایران تصریحکرد: در این پروژه مسأله گشایش السی انجام شده و مطالعات پروژه نیز توسط کنسرسیومی از مشاوران داخلی و خارجی در حال انجام است که امیدواریم در موعد مقرر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی تأکیدکرد: پیمانکاران چینی هم در حال حاضر مشغول برداشت اطلاعات و انجام پروژه در بخشی از پروژه ریلی تهران-مشهد هستند. بنابراین پیشپرداخت شروع پروژه نیز توسط دولت تأمین شده است و روند انجام آن در شرایط خوبی به سر میبرد.
مدیرعامل راهآهن کشور درباره میزان توانمندی شرکتهای داخلی برای اجرای پروژههای اصلی ریلی نیز گفت: شرکتهای داخلی در کنار خارجیها و با انتقال تکنولوژی از خارج، مشغول زمینهچینی برای اجرای این پروژه هستند؛ اما در کل هدف ما این است که به سمت توانمندسازی شرکتهای داخلی برویم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.