محدودیت منابع دولتی توسعه شبکه ریلی را با وقفه مواجه کرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس محدودیت منابع دولتی توسعه شبکه ریلی را با وقفه مواجه کرده است   عضو کمیسیون عمران مجلس، بر توسعه شبکه حمل و نقل ریلی حومه‌ای تأکید کرد و گفت: محدودیت منابع دولتی توسعه شبکه ریلی را با وقفه مواجه کرده است. به گزارش خانه ملت، اقبال محمدیان با تأکید بر ضرورت […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

محدودیت منابع دولتی توسعه شبکه ریلی را با وقفه مواجه کرده است

 

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر توسعه شبکه حمل و نقل ریلی حومه‌ای تأکید کرد و گفت: محدودیت منابع دولتی توسعه شبکه ریلی را با وقفه مواجه کرده است.

به گزارش خانه ملت، اقبال محمدیان با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در حومه شهرها، گفت: در بودجه سال ۹۷ رقمی برای توسعه شبکه ریلی در حومه شهر‌ها اختصاص یافته است؛ اما با توجه به محدودیت منابع امکان تخصیص صددرصدی آن وجود ندارد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که توسعه حمل و نقل ریلی حومه شهر‌ها با توجه به رفت و آمدهای بسیاری که در طول روز به کلان‌شهر‌ها صورت می‌گیرد لازم است، افزود: بی‌توجهی به این مهم هزینه‌های بسیاری را بر دولت اعم از استفاده از وسایل نقلیه شخصی و رشد مصرف سوخت تحمیل خواهد کرد.

کاهش هزینه‌های دولت با توسعه حمل و نقل ریلی

وی با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در خصوص رشد شبکه ریلی، تصریح‌کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با تکیه بر حمل و نقل ریلی بسیاری از هزینه‌های خود را کاهش داده و از امنیت بیش‌تری نیز مردم را برخوردار کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که توسعه حمل و نقل حومه‌ای از نوع ریلی مهم‌ترین پایه کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها از جمله تهران است، گفت: اگر شبکه ریلی در حومه شهر‌ها ایجاد شده باشد به‌طور حتم مردم به استفاده از خودروهای شخصی و حتی تاکسی نیز تن نخواهند داد.

شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی باید با اهتمام بیش‌تری نسبت به توسعه شبکه ریلی در حومه شهر‌ها اقدام کنند

محمدیان با تأکید بر این‌که شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی باید با اهتمام بیش‌تری نسبت به توسعه شبکه ریلی در حومه شهر‌ها اقدام کنند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع مجلس باید ردیف بودجه مشخص و بیش‌تری به نسبت سال‌های قبل برای تحقق این مهم در نظر بگیرد زیرا با افزایش جمعیت در طی سال‌های اخیر بی‌توجهی به این مهم تبعات بسیاری را متوجه کشور خواهد کرد.

وی با اشاره به تردد روزانه جمعیت زیادی از حومه شهر‌ها به کلان‌شهر‌ها برای کار و تحصیل، تصریح‌کرد: در شرایط فعلی بزرگ‌‌ترین گره کلان‌شهر‌ها اعم از تهران در حوزه ترافیکی با شبکه ریلی باز می‌شود در غیر این صورت مشکلات در کلان‌شهر‌ها روز به روز بیش‌تر خواهد شد.

عدم توازن امکانات در شهرهای کوچک به نسبت شهرهای بزرگ مهاجرت به کلان‌شهر‌ها را در پی داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به عدم توازن امکانات در شهرهای کوچک به نسبت شهرهای بزرگ امکان مهاجرت به کلان‌شهر‌ها به این علت باز هم وجود دارد از این رو دولت باید با حمایت بخش خصوصی توسعه شبکه ریلی در حومه شهرهای را سرعت ببخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس بار‌ها در خصوص توسعه شبکه ریلی به دولت تذکر داده و حتی پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی برای این مهم را نیز مصوب کرد، حال در صورت لزوم برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای نیز چنین پیشنهادی را پیگیری خواهد کرد.