لزوم تقویت نگاه اقتصادی در سفارتخانه‌ها

  رییس اتاق بازرگانی اتاق ایران این‌که نگاه اقتصادی در پرسنل سفارتخانه‌های باید افزایش یابد، گفت: از آن‌جا که هدف‌گذاری در اقتصاد مقاومتی درون‌زای برون‌نگر است، اهمیت دارد که سفارتخانه‌ها برای تقویت صادرات و بازار گشایی، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. به گزارش تسنیم، محسن جلال‌پور در صفحه تلگرام خود درباره انتظارات بخش خصوصی از سفارتخانه‌ها […]

 

رییس اتاق بازرگانی اتاق ایران این‌که نگاه اقتصادی در پرسنل سفارتخانه‌های باید افزایش یابد، گفت: از آن‌جا که هدف‌گذاری در اقتصاد مقاومتی درون‌زای برون‌نگر است، اهمیت دارد که سفارتخانه‌ها برای تقویت صادرات و بازار گشایی، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

به گزارش تسنیم، محسن جلال‌پور در صفحه تلگرام خود درباره انتظارات بخش خصوصی از سفارتخانه‌ها نوشت: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و از آن‌جا که هدف‌گذاری این سیاست، درون‌زای برون‌نگر است، اهمیت دارد که سفارتخانه‌ها برای تقویت صادرات و بازار گشایی، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

اول: سفارتخانه‌های ما باید بیش‌تر وقت و زمان و انرژی خود را معطوف به ایجاد ارتباط اقتصادی کنند.

دوم: تغییر فرهنگ در پرسنل سفارتخانه‌ها و نگاه پررنگ اقتصادی بین این پرسنل بایستی مدنظر قرار گیرد.

سوم: تلاش برای حفظ منافع اقتصادی ایران و بنگاه ایرانی به عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار گرفته و سفیر جمهوری اسلامی ایران اختلال در ارتباطات اقتصادی فعالین اقتصادی کشورمان را به عنوان یک نگرانی و دغدغه جدی دنبال کند.

چهارم: باید این تغییر فرهنگ قبل از هر چیز در سیستم ارزشیابی وزارتخانه‌ها رخ دهد.

پنجم: تمرکز بر احیای فعالیت‌های بانکی کشور‌‌‌ها با ایران باید به عنوان اولویت کاری سفارتخانه‌ها تعیین شود.

ششم: استفاده از سرمایه‌های ایرانی و مهم‌تر از آن متخصصین و نیروی انسانی کارآمد ایرانی خارج از کشور باید در سفارتخانه‌ها جدی گرفته شود.

هفتم: توسعه بازارهای صادراتی باید در سفارتخانه‌هایمان به شدت دنبال شود.

هشتم: انسجام بخش خصوصی فعال و فعالان اقتصادی کشورمان در دیگر کشور‌‌‌ها و ایجاد هسته‌ای قوی از این ظرفیت کار بسیار لازم و شایسته است.

 

نهم: حضور فعال سفارتخانه‌ها در پذیرش و اعزام هیأت‌های تخصصی بایستی در برنامه‌های روزانه و هفتگی سفارتخانه‌ها جای جدی و علمی پیدا کند.