برگزاری ششمین دوره جایزه بهره‌وری معادن ایران

با حضور ۵۵ شرکت برگزاری ششمین دوره جایزه بهره‌وری معادن ایران محمدقره‌داغلی- جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی به‌عنوان اولین جایزه دارای تأییدیه سازمان ملی بهره‌وری ایران از سال۹۱ تشکیل‌شده و ۵دوره جایزه با موفقیت برگزار شده است. ششمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی در سال۹۷ در جهت تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» برگزار […]

با حضور ۵۵ شرکت

برگزاری ششمین دوره جایزه بهره‌وری معادن ایران

محمدقره‌داغلی- جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی به‌عنوان اولین جایزه دارای تأییدیه سازمان ملی بهره‌وری ایران از سال۹۱ تشکیل‌شده و ۵دوره جایزه با موفقیت برگزار شده است. ششمین دوره جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی در سال۹۷ در جهت تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» برگزار شد.

ساختار مدل تشریح این فرایند اینگونه است که سازمان‌ها را از ابعاد مختلف از قبیل برنامه‌ریزی استراتژیک، طراحی و تولید محصولات و خدمات، بازاریابی و فروش، منابع انسانی، مدیریت تأمین‌کنندگان، مدیریت فناوری و دانش و همچنین نتایج و شاخص‌های مرتبط ارزیابی کرده و سطح بلوغ سازمان را از بُعد بهره‌وری و کیفیت مشخص و فرصت‌های بهبود را شناسایی و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌ها و اقدامات بهبود را تعریف و اجرا کنند تا به سطح بلوغ بالاتری از کیفیت و بهره‌وری برسند و در راستای تولید کالای باکیفیت ایرانی گام‌ بردارند.

با پایان یافتن مرحله ثبت‌نام شرکت‌ها و برگزاری سمینار توجیهی، ششمین دوره فرایند جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی ایران با حضور ۵۵ شرکت آغاز شد.

 غلامرضا‌ملاطاهری، دبیر جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی ایران و مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به استراتژی سازمان و تکالیف قانونی مرتبط به بهره‌وری بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تشویق شرکت‌های بخش معدن و صنایع‌معدنی در زمینه ارتقای بهره‌وری تأکید کرد.

ملاطاهری با تشریح اهداف ایمیدرو از برگزاری جایزه بهره‌وری معادن و صنایع‌معدنی افزود: تشویق بنگاه‌ها برای انجام عملیات خود ارزیابی و شناسایی نقاط‌قوت و نواحی قابل بهبود خود، شناسایی و برجسته کردن موفقیت‌های شرکت با استفاده از امکانات رسانه‌ای و ترویجی و مراسم جایزه، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربه‌های موفق بنگاه‌ها در زمینه ارتقای بهره‌وری، ایجاد فضای رقابتی به منظور ارتقای بهره‌وری و معرفی بنگاه‌های موفق از جمله اهداف این دوره خواهد بود.

در ادامه پرویزعلوی، مسؤول کمیته ارزیابی و آموزش جایزه ضمن معرفی مدل و تغییرات اصلاحی انجام شده در ساختار مدل به تشریح فرایند ارزیابی و معرفی خدمات مورد ارایه پرداخت.

وی درخصوص فرایند ارزیابی و گام‌های اجرایی آن اعلام کرد: ثبت‌نام اولیه، شرکت در جلسه هم‌اندیشی، شرکت در دوره‌های آموزشی رایگان، تهیه اظهارنامه، ارزیابی در محل، صحه‌گذاری نتایج، شرکت در مراسم پایانی، دریافت گزارش بازخورد، برگزاری جلسه رودررو، مشاوره برای تعریف اقدامات بهبود، اجرای پروژه‌های بهبود توسط شرکت متقاضی از جمله مواردی است که در این فرایند مورد توجه است.

در این سمینار مقرر شد دوره‌های آموزشی در استان‌ها برگزار شود تا امکان حضور تعداد بیش‌تری از کارکنان شرکت‌ها در دوره‌های آموزشی مهیا شود.

شرکت‌کنندگان در همایش

 در فرایند امسال تاکنون ۵۵ شرکت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۲شرکت سیمان، ۱۲شرکت فولادی، ۱۸شرکت معدنی، ۶شرکت سرب‌وروی، ۷ شرکت خدماتی و تحقیقاتی مرتبط با بخش معدن (۳منطقه ویژه، یک‌صندوق، دومرکز تحقیقاتی و یک اسیدسازی) که نسبت به سال گذشته ۶۰ در صد رشد را شامل می‌شود.

مزایای حضور در همایش برای شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی

 شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی با حضور در جایزه بهره‌وری از مزایایی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی به ‌صورت رایگان برای نمایندگان شرکت‌ها، بهره‌مندی از خدمات ارزیابی ارزیابان مجرب به‌صورت رایگان، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان برای نمایندگان شرکت‌ها و ارایه مشاوره رایگان به شرکت‌ها برای تعریف پروژه‌های بهبود متناسب با نتایج ارزیابی در قالب جلسات رودررو بعد از ارزیابی بهره‌مند خواهند شد.