ایران و مشکلی به نام بازنشستگی

۸۱درصد حقوق‌بگیران ما بازنشسته هستند ایران و مشکلی به نام بازنشستگی زهراقره‌داغی- ایران با روند فعلی در آینده‌ای نزدیک با بحرانی جدی به نام بازنشسته رو‌به‌روست. بحرانی که پیدا کردن راه‌حل برایش بسیار سخت خواهد و کسانی که الان مغول خدمت و فعالیت هستند باید فکری اساسی برای دوران بازنشستگی خود بکنند زیرا با روند […]

۸۱درصد حقوق‌بگیران ما بازنشسته هستند

ایران و مشکلی به نام بازنشستگی

زهراقره‌داغی- ایران با روند فعلی در آینده‌ای نزدیک با بحرانی جدی به نام بازنشسته رو‌به‌روست. بحرانی که پیدا کردن راه‌حل برایش بسیار سخت خواهد و کسانی که الان مغول خدمت و فعالیت هستند باید فکری اساسی برای دوران بازنشستگی خود بکنند زیرا با روند موجود بعید است که صندوق‌های بازنشستگی بتوانند کاری انجام دهند!

۲۶درصد کل بازنشستگان کشور در تهران ساکنند!

در همین ارتباط، بهروز انتظاری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری با اشاره به این‌که ۸۱درصد حقوق‌بگیران ما بازنشسته هستند، گفت: استان‌های تهران و ایلام بیش‌ترین و کم‌ترین حقوق‌بگیران ما هستند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، در مورد آمار بازنشستگان تا پایان خرداد ۹۷، افزود: براساس آخرین آمار‌ها یک‌میلیون‌و۳۷۱هزار و ۱۲۴ حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند که ۶۹درصد این تعداد را مردان و ۳۱درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که ۸۱درصد جامعه حقوق‌بگیر ما بازنشستگان هستند، اظهار داشت: ۲۶درصد یعنی در حدود ۳۰۰هزارو۸۵۲ نفر در استان تهران ساکن هستند و استان ایلام با ۱۰هزارو۳۲۳ نفر کم‌ترین تعداد تحت پوششی‌های صندوق را تشکیل می‌دهد.

انتظاری گفت: بیش‌ترین جامعه حقوق‌بگیران در وزارت آموزش‌وپرورش با جمعیت ۸۰۲ هزارو۸۴۶ نفر تشکیل می‌دهند که حدود ۵۸درصد هستند.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری ۱۸هزارو۵۴ نفر از حقوق‌بگیران ما در سطح دکتری و بالاتر هستند و ۴۱هزارو۳۹۱ نفر فوق‌لیسانس، ۳۱۵هزارو۳۴۶ نفر کارشناسی، ۲۵۰هزارو۲۴۵ نفر فوق‌دیپلم و ۳۸۹هزارو۱۶۸ نفر دیپلم هستند.

رییس کمیته داور جشنواره تکریم خانواده گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که افرادی که بعد از دوران بازنشستگی آثار و فعالیت‌هایی دارند و برای جامعه مثمر‌ثمر هستند برای سایر بازنشستگان معرفی شوند.

وی گفت: بسیاری از مراکز صنعتی به دنبال این افراد نخبه هستند اما متأسفانه سایر مراجع استفاده کافی نمی‌کنند.

وضعیت حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

زهرا‌زاده‌غلام، مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: بازنشستگان نمونه ملی و استانی ۱۵ شهریور انتخاب می‌شوند.

وی افزود: همزمان با سیزدهمین سال بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان همزمان در سراسر کشور، بازنشستگان نمونه در سطح ملی و استانی انتخاب می‌شوند.

وی گفت: از میان یک‌میلیون‌و۴۰۰ هزار بازنشسته در ۶محور نخبگان شناسایی و از آنها تقدیر می‌شود.

زاده‌غلام، به محورهای این جشنواره اشاره کرد و افزود: علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه، فعالیت‌های ورزشی و تندرسی و ایثار و فداکاری از جمله محورهای این جشنواره است.

وی گفت: افرادی که پس از دوران بازنشستگی در این حوزه‌ها آثاری ارایه کرده‌اند و یا فعالیت خاصی انجام داده‌اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری اطلاعات خود را ثبت و مدارک لازم را تا ۳۱ مردادماه ارسال کنند.

زاده‌غلام با تأکید بر این‌که جشنواره تکریم از بازنشستگان در ۱۵شهریورماه همزمان با ۲۵ذی‌الحجه برگزار می‌شود، افزود: از هر استان ۶ نفر انتخاب می‌شوند و علاوه بر آن بازنشسته نمونه ملی نیز انتخاب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: حمایت‌های اجتماعی از سوی خانواده و همچنین سازمان‌های ذی‌ربط مانند صندوق بازنشستگی باعث تقویت روحیه و احساس دیده شدن به بازنشستگان می‌دهد و امیدواریم بتوانیم از این افراد نخبه بعد از دوران بازنشستگی نیز استفاده کنیم.