وجود یک تریلیون گونه زنده ناشناخته در کره زمین

  طبق بزرگ‌ترین تحلیل داده میکروبی، تقریباً یک تریلیون گونه زنده در کره زمین وجود دارد، در حالی که ۹۹٫۹۹۹ درصد از آن‌ها هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند. به گزارش ایسنا و به نقل از زی نیوز، زیست‌شناسان دانشگاه ایندیانا با ترکیب سری داده‌های علمی جوامع حیوانی و گیاهی جمع‌آوری شده توسط دولت، دانشگاهیان و شهروندان […]

 

طبق بزرگ‌ترین تحلیل داده میکروبی، تقریباً یک تریلیون گونه زنده در کره زمین وجود دارد، در حالی که ۹۹٫۹۹۹ درصد از آن‌ها هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی نیوز، زیست‌شناسان دانشگاه ایندیانا با ترکیب سری داده‌های علمی جوامع حیوانی و گیاهی جمع‌آوری شده توسط دولت، دانشگاهیان و شهروندان به بزرگ‌ترین مجموعه اطلاعاتی در نوع خود دست یافت‌هاند.

در مجموع این اطلاعات دربردارنده بیش از ۵٫۶ میلیون گونه میکروسکوپی و غیرمیکروسکوپی جمع‌آوری شده از ۳۵ هزار نقطه در سراسر اقیانوس‌‌ها و قاره‌ها به جز قطب شمال است.

برآورد تعداد گونه‌های زنده کره زمین چالشی بزرگ در زیست‌شناسی است.

پروفسور جی تی لنن، دستیار تحقیق، گفت: ما در این مطالعه بزرگ‌ترین سری داده‌های در دسترس را با مدل‌‌ها و قوانین جدید زیست‌محیطی ادغام کردیم و این قوانین درباره نحوه ارتباط تنوع زیستی با فراوانی آن‌ها است.

وی در ادامه افزود: ظهور تکنولوژی‌های جدید توالی ژنتیک حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات جدید را فراهم می‌کند.

منبع این داده‌ها شامل ۲۰٫۳۷۶ نمونه از باکتری، آرکی‌ و قارچ‌های میکروسکوپی و ۱۴٫۸۶۲ نمونه از جوامع گیاهی، جانوران و پرندگان است.

سیمن ملکامبر، مدیر مؤسسه بخش‌های برنامه تنوع زیستی بنیاد ملی علوم آمریکا گفت: این مطالعه نگرشی از تنوع گسترده میکروب‌‌ها در زمین ارایه می‌دهد. همچنین بر میزان گونه‌های کشف نشده این کره خاکی تأکید می‌کند.

 

به گفته نویسندگان هنوز مطالعه بیش از ۱۰۰ هزار برابر گونه‌های میکروارگانیسم موجود در انتظار کشف شدن هستند. تنوع زیستی میکروبی گسترده‌تر از تصورات ماست.