رکود اقتصادی، جذابیت رشتههای فنی را کم کرده است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به درآمدزایی مناسب مشاغل پزشکی، این امر را دلیل گرایش دانشآموزان به رشته علوم تجربی دانست. کارن خانلری در گفتوگو با خانه ملت درباره گرایش دانشآموزان به انتخاب رشته علوم تجربی، گفت: این تمایل و گرایش بنا به […]
رکود اقتصادی، جذابیت رشتههای فنی را کم کرده است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به درآمدزایی مناسب مشاغل پزشکی، این امر را دلیل گرایش دانشآموزان به رشته علوم تجربی دانست.
کارن خانلری در گفتوگو با خانه ملت درباره گرایش دانشآموزان به انتخاب رشته علوم تجربی، گفت: این تمایل و گرایش بنا به دلایل اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است؛ از نظر اجتماعی رشتههای پزشکی یکی از پردرآمدترین فعالیتها محسوب میشوند.
نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود ندارد تمایل دانشآموزان به سمت رشتههای پردرآمد زیاد است و در ایران نیز پزشکی و مشاغل مربوطه جزو شغلهای پردرآمد هستند، افزود: در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود دارد رشتههای فنی و مهندسی مقبولیت بیشتری نسبت به رشتههای پزشکی دارند؛ مسایل اقتصادی ایجاد شده در سالهای اخیر به دلیل تحریمهای اعمال شده رکود اقتصادی سنگینی در کشور ایجاد کرده در نتیجه رشتههای فنی کم درآمدتر شدهاند و جذابیت خود را از دست دادهاند.
وی بیانکرد: برخی از خانوادهها به دلیل کسب درآمد بیشتر فرزندان خود را به سمت رشتههای پزشکی سوق میدهند به همین دلیل تراکم دانشآموزان در رشته تجربی نسبت به سایر رشتهها بسیار است؛ مادامی که کسب درآمد در انتخاب رشته اولویت و اهمیت اول را دارد تغییری در تعداد دانشآموزان رشتههای علوم تجربی ایجاد نمیشود و تمایل افراد به حضور در این رشته افزایش پیدا میکند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور به مهارتهای فنی و تکنسین نیاز دارد و باید آینده رشتههای فنی به دقت برای خانوادهها تبیین شود تا بتوان با فرهنگسازی زمینه حضور دانشآموزان در رشتههای به جز تجربی را فراهم کرد، خاطرنشانکرد: مجلس در برنامه ششم نیز بر تربیت دانشآموزان مهارتی و انتخاب فنی و حرفهای به عنوان رشته تحصیلی تأکید کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.