تعیین تکلیف ۳ طرح کلان ملی

  معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از تعیین تکلیف ۳ طرح کلان ملی این دانشگاه خبر داد و گفت: بنا داریم تا پایان اردیبهشت ماه وضعیت ۳ طرحی که بلاتکلیف هستند را در راستای اجرایی شدن مشخص کنیم. تورج محمدی در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی دانشگاه علم و […]

 

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از تعیین تکلیف ۳ طرح کلان ملی این دانشگاه خبر داد و گفت: بنا داریم تا پایان اردیبهشت ماه وضعیت ۳ طرحی که بلاتکلیف هستند را در راستای اجرایی شدن مشخص کنیم.

تورج محمدی در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که با تصویب شورای عتف طرح‌های کلان ملی باید دستگاه متقاضی داشته باشند و ادامه فعالیت آن‌ها منوط به این موضوع است، اظهار کرد: در این دانشگاه آیین‌نامه‌ای مبنی بر تعیین سهم اعتبارات بخش‌های مختلف و نحوه هزینه کرد برای طرح‌های کلان ملی تدوین و تصویب شد و براین اساس نیز مجریان طرح‌ها انتخاب شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت افزود: وضعیت این دانشگاه در طرح‌های کلان متفاوت است؛ پیشرفت برخی از آن‌ها متناسب با برنامه بوده است اما برخی از طرح‌ها از برنامه عقب مانده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که در حال حاضر ۹ طرح کلان ملی در این دانشگاه با کمک چند دانشگاه دیگر در مسیر پیشرفت قرار دارند، گفت: در ۳ طرح کلان، دانشگاه نقش محوری داشته این طرح‌ها شامل «پلتفرم ملی خودروی کلاس B»، «سامانه حمل و نقل ریلی پر سرعت» و «پروتز عصبی حرکتی» می‌شود.

محمدی گفت: در حال حاضر بهره‌برداران این طرح‌ها مشخص شده اما درصدد هستیم تا رضایت بهره‌برداران را برای سرمایه‌گذاری جلب کنیم و امیدوار هستیم تغییراتی که زیر نظر وزارت علوم بر روی این طرح‌ها انجام می‌گیرد قابل قبول باشد و در نهایت در سطح ملی بهره‌برداری شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت افزود: «طراحی و ساخت منظومه ماهواره تدافعی»، «اکتساب فن‌آوری، طراحی، ساخت و تست موتور حامل فضایی»، «طراحی و تولید سامانه‌های نرم افزاری پایه امنیتی» از طرح‌های کلانی هستند که برای آن‌ها مجری مشخص نشده است، زیرا به این اطمینان نرسیده‌ایم که این طرح‌ها کلان هستند.

وی عنوان کرد: ما برای ۳ طرح کلان ملی دانشگاه که بلاتکلیف هستند پیشنهاداتی داده‌ایم و منتظر هستیم که مجریان طرح‌ها، گزارش‌هایی را با تعامل دانشگاه‌های همکار و بهره‌بردار تهیه کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که ما می‌توانیم براساس این گزارش‌ها برایشان تصمیم‌گیری کنیم، گفت: در این گزارش باید علاوه بر تعیین مسیر طرح، میزان اعتبار درخواستی را گزارش کنند تا با تأیید وزارت علوم جذب اعتبارات، امکان پذیر بودن و اجرایی شدن طرح بررسی شود.

وی تأکید کرد: اگر امکان اختصاص اعتبار از بهره‌بردارهای ۳ طرح کلان که تعیین تکلیف نشده‌اند فراهم باشد تکلیف آن‌ها در اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

 

به گفته وی، ۶ طرح کلان دیگر در حال پیشرفت هستند.