مخابرات برای گذر از نسل چهارم با قزاقستان تفاهم‌نامه امضا کرد

  شرکت مخابرات ایران در زمینه گذر از نسل ۴ به ۵ با شرکت مخابرات قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گزارش تسنیم، برات قنبری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان این‌که مخابرات ایران یک اپراتور بزرگ در منطقه است، اظهار کرد: بخش ارتباطات ایران با اختصاص ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی، سهم […]

 

شرکت مخابرات ایران در زمینه گذر از نسل ۴ به ۵ با شرکت مخابرات قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش تسنیم، برات قنبری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان این‌که مخابرات ایران یک اپراتور بزرگ در منطقه است، اظهار کرد: بخش ارتباطات ایران با اختصاص ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی، سهم عمده‌ای در رشد اقتصادی کشور دارد.

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در همین زمینه افزود: اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را ۳ برابر کنیم.

وی گفت: در ۵ سال آینده ۱۵ میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است.

قنبری گفت: هم‌اکنون در حال تدوین سند توسعه پهن باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.

او با اشاره به بازنگری در ساختار شرکت مخابرات ایران، ابراز کرد: بحث FMC و گذر از نسل ۴ برای ما بسیار جدی است.

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که یکی از زمینه‌های همکاری با قزاقستان گذر از نسل ۴ به نسل ۵ خواهد بود، گفت: ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می‌کنیم.

قنبری با بیان این‌که علاقه‌مند هستیم در سایر زمینه‌ها مثل مراکز IXP با هم همکاری داشته باشیم، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. ایران پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است به نحوی که بیش‌تر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.

وی گفت: در کشور ما، ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تأمین می‌شود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده‌ایم.

 

در این دیدار، مدیرعامل قزاق تلکام نیز با ابراز خشنودی از این تفاهم همکاری گفت: شرکت مخابرات قزاقستان در بخش توسعه ارتباطات روستایی نیز فعالیت می‌کند ولی به دلیل وسعت زیاد، ارتباط‌رسانی در این بخش با مشکلاتی مواجه است و لذا از شرکت مخابرات ایران تقاضای همکاری داریم.