آموزش برنامه‌نویسی به ۱۲ میلیون دانش‌آموز

    در راستای آموزش اپلیکیشن‌نویسی در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش آموزان سراسر کشور، پروژه همکاری آموزشی ایران و ژاپن اجرایی می‌شود. به گزارش مهر، آموزش دانش آموزان مدارس برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل و تولید محتوا، با همکاری وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش کلید خورد. در راستای اجرای این […]

 

 

در راستای آموزش اپلیکیشن‌نویسی در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش آموزان سراسر کشور، پروژه همکاری آموزشی ایران و ژاپن اجرایی می‌شود.

به گزارش مهر، آموزش دانش آموزان مدارس برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل و تولید محتوا، با همکاری وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش کلید خورد.

در راستای اجرای این طرح قرار است ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز برای تولید محتوای بومی دیجیتال، آموزش ببینند.

این طرح در قالب امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فن‌آوری اطلاعات و آموزش و پرورش به اجرا در می‌آید و طی آن، یک کنسرسیوم ایرانی ژاپنی، هزینه اجرای این طرح را تأمین خواهد کرد.

با توجه به گسترش فن‌آوری‌های نوین ارتباطی از جمله رایانش ابری، بیگ دیتا و اینترنت اشیای برنامه‌ریزی برای استفاده از این ابزار‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی در دستور کار دولت قرار گرفته است تا خلاء موجود در دیجیتالی شدن مدارس به نوعی جبران شود.

 

براساس برآوردها، آموزش دانش آموزان و به ‌کارگیری توان آن‌ها، می‌تواند در راستای نهضت اپلیکیشن‌نویسی و بومی‌سازی محتوای فضای مجازی، مؤثر واقع شود.