مزدا۳ فروختند؛ ۵۲ هزار نفر در یک ثانیه !

مزدا۳ فروختند؛ ۵۲ هزار نفر در یک ثانیه ! مهدی قره داغلی-در حالی شرکت بهمن موتور اقدام به پیش‌فروش اینترنتی تعدادی خودروی مزدا۳ کرده بود ، سایت ثبت‌نام از دقایق ابتدایی فروش بسته شد. در ابتدای انتشار فراخوان فروش مزدا۳، همگان تعجب کردند که چرا باید خودرویی به ارزش بالای ۲۰۰میلیون تومان باید به یکباره […]

مزدا۳ فروختند؛ ۵۲ هزار نفر در یک ثانیه !

مهدی قره داغلی-در حالی شرکت بهمن موتور اقدام به پیش‌فروش اینترنتی تعدادی خودروی مزدا۳ کرده بود ، سایت ثبت‌نام از دقایق ابتدایی فروش بسته شد.

در ابتدای انتشار فراخوان فروش مزدا۳، همگان تعجب کردند که چرا باید خودرویی به ارزش بالای ۲۰۰میلیون تومان باید به یکباره توسط نمایندگی مزدا در ایران به قیمت ۱۴۲میلیون تومان فروخته شود؟

رانتی در جریان است؟ آن هم رانتی که در هر قلم فروش خودرو به بیش از ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان می‌رسد!

داستان این‌گونه آغاز شد که وزارت صنعت، معدن‌وتجارت خودروسازان را ملزم کرد که محصولات خود به‌ویژه خودروهای پرطرفدار را از طریق سایت فروش اینترنتی عرضه کنند تا تمام مصرف‌کنندگان از شانس یکسان برای دسترسی و خرید برخوردار باشند.

البته به مانند گذشته و طبق روال معمول فروش اینترنتی در ایران؛ از همان دقیقه نخست آغاز ثبت‌نام داستان تکراری سرگردانی مردم در خریدهای اینترنتی خودرو تکرار شد و کم‌تر کسی توانست حتی به سایت فروش گروه بهمن دسترسی پیدا کند.

اما بحث جالب اینجاست که یکی از مدیران این شرکت توضیحاتی ارایه داده که بسیار شگفت‌انگیز است!

وی اعلام کرده است: در ثانیه اول باز شدن سایت، ۱۵۰ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند که حدود ۵۲ هزار نفر آنها در ثانیه اول موفق به ورود به سایت شده‌اند و به ترتیب اولویت ورود در صف ثبت‌نام قرار گرفته‌اند. این در حالی است که تعداد خودروهای در نظر گرفته برای فروش محدود و بسیار کم‌تر از تعداد مراجعان بوده است.

در نقد این صحبت ذکر همین نکته کافیست که چرا تعداد فروش و موجودیت و یا ظرفیت تولید مزدا۳ توسط این شرکت بیان نشده است؟

منظور از تعداد محدود، تعداد انگشتان دست است یا هزاران خودرو؟!

اما یک سؤال فنی؛ چطور مدعی می‌شوید که ۱۵۰ هزار نفر در یک ثانیه وارد سایت برای ثبت پیش فروش مزدا۳ شده‌اند ؟

اصلا فرض بر آن که ۱۵۰هزار نفر در ثانیه قصد ورود داشته‌اند اما چگونه در ثانیه توانایی سرویس دهی به ۱۵۰هزار نفر را داشته اید؟

براساس چه پشتوانه‌ای ۵۲ هزار نفر توانسته‌اند ثبت‌نام خود را به اتمام برسانند؟

برای روشن شدن موضوع تنها کافیست به ترافیک سایت اول دنیا توجه کنیم؛ گوگل!

با یک جستجوی ساده متوجه می‌شویم که سایت گوگل با آن پشتوانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در طول ۲۴ ساعت با جامعه آماری به اندازه تمام دنیا تنها ۱۳۲,۲۶۹,۸۳۷ بازدید منحصربه‌فرد دارد!

که مطمئناً در ثانیه به صورت میانگین، ۱۵۳۰ ورودی منحصربه‌فرد جذب می‌کند!

اما بهمن موتور مدعی است که توانسته در ثانیه ۱۵۰ هزار نفر را در سایت خود بپذیرد و از این تعداد ۵۲ هزار نفر اطلاعات خود را توانسته‌اند در دیتابیس این شرکت ثبت کنند! !

خواهش داریم مستندات این ادعا را منتشر کنند!