تقدیر از «شهرزاد» با حضور بزرگان سینمای ایران

    مراسم اختتامیه «شهرزاد» با حاشیه‌ها و سخنان مهمانان مختلف این برنامه همراه بود و با توجه به حضور مردم در مراسم بازار سلفی و صحبت با هنرمندان داغ بود. به گزارش مهر، جشن اختتامیه سریال «شهرزاد» با حضور مردم، هنرمندان این سریال و همچنین چهره‌های هنری و سیاسی در برج میلاد تهران برگزار […]

 

 

مراسم اختتامیه «شهرزاد» با حاشیه‌ها و سخنان مهمانان مختلف این برنامه همراه بود و با توجه به حضور مردم در مراسم بازار سلفی و صحبت با هنرمندان داغ بود.

به گزارش مهر، جشن اختتامیه سریال «شهرزاد» با حضور مردم، هنرمندان این سریال و همچنین چهره‌های هنری و سیاسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمود دولت آبادی، احمد مسجد جامعی، پرویز پرستویی، عبدا… اسکندری، علی سرتیپی، سروش صحت، فرخ نعمتی، جمشید گرگین، مریم کاویانی، حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، ناصر ملک مطیعی، علی نصیریان، مصطفی زمانی، ترانه علیدوستی، امیرحسین رستمی، غزل شاکری، حسن فتحی، محمدهادی رضوی، سیدمحمد امامی، مهناز افشار، حمید فرخ نژاد، صادق زیباکلام، سیدفرید قاسمی، پریناز ایزدیار، شهاب حسینی از جمله این مهمانان بودند.

در بخش اول تقدیر‌ها از سروش صحت دعوت شد تا روی سن بیاید. وی در سخنان کوتاهی بیان کرد: شخصیت شهرزاد در قسمتی از سریال بیان می‌کند که همیشه اتفاقات آن‌طور که ما فکر می‌کنیم رخ نمی‌دهد ولی فکر می‌کنم سریال «شهرزاد» خلاف این مسأله را ثابت کرد و نشان داد اگر کاری حساب شده باشد و تیمی قوی داشته باشد از آن استقبال می‌شود. شاهد این حرف بزرگانی است که این‌جا حضور دارند و شما که این‌چنین هنرمندان را تشویق می‌کنید.

در این بخش سام نوری، امیرحسین رستمی، امیرحسین فتحی، مهران نایل و حمیدرضا آذرنگ که البته حضور نداشت مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر بعدی از طرف محمود گلزاری، مشاور امور خانواده و جوانان وزیر ارشاد و مسجدجامعی انجام شد و جایزه «عشق و امید» و «تهران‌شناسی» به حسن فتحی کارگردان و مصطفی زمانی، علی نصیریان، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بازیگران سریال تعلق گرفت که روی سن حاضر شدند.

محمود دولت‌آبادی نویسنده و رمان‌نویس روی سن آمد و با بیان جمله‌ای عنوان کرد: به نظر من آن‌چه فراتر از هنر است، پوشش زندگی در ذهن و قلب جوانان ایران است که امیدوارم همواره باقی بماند.

در این مراسم از حسن فتحی دعوت شد تا برای تقدیر روی سن بیاید و او گفت: فکر نمی‌کردم از همه از جمله خودم تقدیر شود. برای من افتخار است که این تندیس را از بزرگمرد ادبیات و رمان دریافت می‌کنم. امیدوارم روزی برسد که آثار محمود دولت‌آبادی و نویسندگانی امثال او در سینما و تلویزیون ایران مورد اقتباس قرار بگیرند و سینما و سریال‌های ما از یک پشتوانه قدرتمند و غنی ادبی برخوردار شوند.

همچنین مصطفی زمانی نیز در بخش جداگانه‌ای توسط همایون ارشادی تقدیر شد. وی در مقابل تریبون قرار گرفت و با اشاره به ویژگی‌های نقش خود گفت: من در سریال «شهرزاد» با توجه به نقشی که داشتم نمی‌توانستم دست علی نصیریان را ببوسم و خواستم این‌جا دست وی را در مقابل دوربین‌‌ها ببوسم.

مهناز افشار که از مهمانان این مراسم بود برای تقدیر یک بازیگر روی سن آمد و اظهارکرد: سال‌هاست که دل ما برای عشق نمی‌لرزد و قلب من با مجموعه «شهرزاد» لرزید. در گذشته اگر تلفن زنگ می‌خورد و عشقی هم وجود داشت، قلب ما می‌ریخت اما امروز این‌گونه نیست.

شهاب حسینی بازیگر نقش قباد همزمان روی سن آمد و با یادی از خسرو شکیبایی بیان‌کرد: الهی شکر که ما در محضر شما روسفید هستیم. زمانی که شبکه نمایش خانگی شکل گرفت، رسانه‌ای بین تلویزیون و سینما بود و می‌شد تصور کرد که می‌توان از آن در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده کرد. با این حال من حسرتی داشتم که سریال‌های این شبکه به سرانجام نمی‌رسد و زمانی که «شهرزاد» به من پیشنهاد شد، فکر کردم شاید شبکه خانگی به واسطه این سریال زنده شود. کافی است ما گامی برای ساخت آثار خوب با اقتباس از ادبیات خود ‌برداریم.

حمید فرخ‌نژاد مهمان دیگر این مراسم بود که تقدیر از ترانه علیدوستی را برعهده داشت.

ترانه علیدوستی بعد از دریافت تندیس خود از فرخ‌نژاد اظهارکرد: ماه‌ها بود دلم می‌خواست همه گروه را با هم ببینم. من این‌جا تندیس «عشق و امید» را دریافت کردم اما آن را متعلق به همه مردم ایران می‌دانم که با عشق و امید، دلشان با کار ما لرزید. مطمئن باشید که بدون شما «شهرزاد» به هیچ وجه این‌گونه که الان هست، نمی‌توانست باشد. آقای فتحی از شما هم ممنونم که نقشی را به من سپردید که روح زیبایی داشت و آزاده بود.

در بخش پایانی این تقدیر‌ها پرویز پرستویی و ناصر ملک‌مطیعی دو بازیگر سینما با تشویق‌های پیاپی مردم روی صحنه آمدند.

ابتدا ملک‌مطیعی پشت تریبون قرار گرفت و اظهارکرد: خدا را شکر می‌کنم که توفیق داشتم اکنون در مقابل شما بایستم. من ۸۶ سال دارم و هیچ‌گاه در زندگی به کسی حسودی نکردم اما امشب حسودی‌ام شد. من نمی‌خواهم از گذشته سینمای ایران حرف بزنم چرا که ما آن‌قدر تغییرات داشته‌ایم که وضعیت امروز باعث افتخار است.

ملک‌مطیعی ادامه داد: می‌خواهم ادای دینی هم به همکارانم داشته باشم که در گوشه و کنار دنیا هستند. کاش آن‌ها هم امشب این‌جا بودند. من دلم سوخت و دوست داشتم در این زمان می‌توانستم فعالیت‌هایی داشته باشم. درود می‌گویم به جوانانی که جانشان را فدا کردند تا کشور باقی بماند.

پرویز پرستویی نیز با تبریک به فتحی و عوامل سریال، در واکنش به سخن پرویز بزرگی که خود را بازیگر حاشیه‌ای سریال نامید، گفت: من سخنی را از ناصر تقوایی نقل می‌کنم که عنوان کرد ما هنرپیشه کوچک داریم اما نقش کوچک نداریم و به نظرم در سریال «شهرزاد» همه بزرگ بودند.

این دو بازیگر در پایان از علی نصیریان دعوت کردند تا روی سن بیاید و تندیسی به وی اهدا کردند.

 

محسن چاووشی از غایبان این مراسم بود.