مزایده ستاره‌های فوتبال در آسمان اروپا

جهانبخش گران‌ترین ایرانی مزایده ستاره‌های فوتبال در آسمان اروپا گروه اجتماعی- ستاره‌های فوتبال ایران سال‌ها بود که در آسمان اروپا می‌درخشیدند و با حضورشان در تیم‌های اروپایی رکورد نقل و انتقالات تاریخ ایران را نیز جا به جا می‌کردند. حال سؤالی که این رو‌زها مطرح است این است: گران‌ترین و باارزش‌‌ترین بازیکن ایران در این […]

جهانبخش گران‌ترین ایرانی

مزایده ستاره‌های فوتبال در آسمان اروپا

گروه اجتماعی- ستاره‌های فوتبال ایران سال‌ها بود که در آسمان اروپا می‌درخشیدند و با حضورشان در تیم‌های اروپایی رکورد نقل و انتقالات تاریخ ایران را نیز جا به جا می‌کردند. حال سؤالی که این رو‌زها مطرح است این است: گران‌ترین و باارزش‌‌ترین بازیکن ایران در این روزهایی که قیمت‌های نجومی در مورد همه بازیکنان به گوش می‌رسد، کیست؟

بهترین نسل فوتبالی

از زمانی که دایی، کریمی و هاشمیان به عنوان بهترین نسل فوتبالی ایران در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان(بایرن مونیخ) توپ زدند سال‌ها گذشته است. بالا‌ترین سطح حضور یک بازیکن ایرانی نیز مربوط به علی دایی است که توانست همراه با بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. از آن زمان تاکنون بسیاری از بازیکنان ایرانی طعم حضور در باشگاه‌های اروپایی را چشیدند و بالطبع توانستند قیمت خود را بالا ببرند.

کیا، گران قیمت‌‌ترین در سال ۲۰۰۴

اولین بازیکن ایرانی که توانست این عنوان را بدست بیاورد، مهدی مهدوی‌کیا بود. بازیکنی که در سال ۲۰۰۴ با ارزش ۷، ۵ میلیون یورو در این سایت گران‌ترین بازیکن ایران شد. او زمانی که در هامبورگ بازی می‌کرد و در تیم بهترین‌های بوندس‌لیگا قرار گرفت با این رقم رکورد زد و تا مدت‌‌ها این عنوان را در اختیار داشت.

رکوردزنی نکونام

جواد نکونام بازیکنی بود که رکورد او را شکست و سال ۲۰۰۹ با ۸ میلیون یورو تا ۷ سال صدرنشین جدول قیمت بازیکنان ایرانی ماند. آزمون، بازیکنی بود که با رسیدن به قیمت ۱۳ میلیون یورو این جایگاه را از نکونام گرفت اما برخلاف دو بازیکن دیگر نتوانست آن را مدت زیادی در اختیار خودش نگه دارد.

افت سردار

افت آزمون در یکی، دو فصل اخیر اما قیمت او را در مقطع فعلی به ۹ میلیون یورو کاهش داده و به دومین بازیکن ایرانی تبدیل کرده است.

جهانبخش گران‌‌ترین ایرانی

جهانبخش در حال حاضر گران‌ترین بازیکن ایران محبوس می‌شود. او که پیش از این با ارزش ۱۲ میلیون یورو در صدر جدول قرار داشت اما به رکورد آزمون نرسیده بود حالا با رسیدن به ارزش ۱۸ میلیون، هم رکورد او را شکسته و هم با اختلاف زیاد در رده اول قرار گرفته است. اگر اخباری که در مورد حضور او در تیم‌های مطرح اروپایی شنیده می‌شود به وقوع بپیوندد شاید او بتواند باز هم این رکورد را بهتر کند.

جام جهانی و بالا رفتن قیمت

حضور در جام‌جهانی علاوه بر تمام افتخارات جمعی برای بعضی از بازیکنان می‌تواند جنبه‌های مثبت فردی هم داشته باشد. بازیکنانی که در این تورنمنت معتبر قیمت و ارزششان بالا می‌رود و به رکوردهای جالبی می‌رسند. اتفاقی که برای جهانبخش افتاده و او را تبدیل به گران‌ترین بازیکن فعلی و گران‌ترین بازیکن تاریخ ایران کرده است. در حال حاضر جهانبخش با ارزش ۱۸ میلیون یورو در سایت ترانسفر مارکت گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شده است. اگرچه تا مدتی پیش این عنوان در اختیار سردار آزمون بود اما افت ارزش این بازیکن در جدول ترانسفر مارکت او را به رده دوم فرستاد و جهانبخش را در صدر قرارداد.

آمادگی ستاره‌ها برای جام ملت‌های آسیا

بی شک حضور ستاره‌های ایران در بهترین تیم‌های اروپایی نشان از کیفیت نسل فعلی ما خواهد بود؛ نسلی که می‌کوشد در جام ملت‌های آسیا که تا چند ماه دیگر در امارات برگزار می‌شود بتواند بهترین نتایج را کسب کرده و بعد از دهه‌ها ایران را به جایگاه اصلی خود که همانا قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برساند. جامی که دهه‌ها است برای فوتبال دوستان ایرانی همانند رویا شده و حالا تمام ایران منتظرند تا تیم ملی ایران که با نمایش‌های درخشان خود در جام جهانی نگاه‌ها را به خود خیره کرده بود، بتواند جام قهرمانی را پس از دهه‌ها به ایران بازگرداند.