مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از تدوین و نهایی شدن برنامه استراتژیک این بورس همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامههای ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل بورس کالای ایران، حامد سلطانینژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص نقشه استراتژیک […]
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از تدوین و نهایی شدن برنامه استراتژیک این بورس همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامههای ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل بورس کالای ایران، حامد سلطانینژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص نقشه استراتژیک بورس کالا برای سال ۹۵ گفت: برنامههای بورس کالا در راستای فعالیتهای کلیدی و اهداف استراتژیک سازمان بورس و اوراق بهادار تدوین شده است بهطوری که ایجاد برنامه و زبان مشترک ارکان بازار سرمایه، مسیر ما را برای تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی هموارتر میکند.
سلطانینژاد به سند استراتژیک بورس کالا و چشم انداز این بورس برای ۵ سال آیندهـ تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی- اشاره کرد و گفت: براساس افق چشم انداز، بورس کالای ایران به مرجع قیمت گذاری کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطهای در منطقه و یکی از گزینههای اولویت دار تولیدکنندگان برای تأمین مالی و پوشش ریسک تجاری تبدیل خواهد شد.
مدیرعامل بورس کالای ایران به بیانیه مأموریت این بورس به منظور تحقق چشم انداز تدوین شده اشاره کرد و گفت: براساس این بیانیه، بورس کالای ایران قرار است با ایجاد بازار شفاف جهت تسهیل معاملات و کشف نرخ قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطهای براساس مکانیزم عرضه و تقاضا، ضمن تضمین تعهدات طرفین معامله، ابزارهای تأمین مالی و مدیریت ریسک را در اختیار فعالان بازار قرار دهد.
راهبردهای ۸ گانه بورس کالا
وی افزود: سند استراتژیک بورس کالای ایران برپایه ۸ راهبرد اصلی تدوین شده است که این راهبردها براساس امتیاز حاصل شده دارای ترتیب و رتبهبندی هستند.
سلطانی نژاد اظهار داشت: «اوراق بهادارسازی و توسعه ابزارهای مشتقه»، «ایجاد و بهکارگیری ابزارهای تأمین مالی و معاملاتی متنوع، متناسب با نیاز مشتریان»، «گسترش اندازه و عمق بازار در کالاهای منتخب جهت مرجعیت کشف قیمت بازار»، «استفاده از ظرفیت نهادهای مالی جهت توسعه کسب و کار بورس کالای ایران»، «مشتری مداری و کیفیت گرایی در ارایه خدمات به ذی نفعان»، «بهینهسازی مستمر و به روزرسانی قابلیتهای حوزه فنآوری اطلاعات متناسب با توسعه ابزارها و بازارها»، «ترویج کارکردها و ارتقای جایگاه بورس کالای ایران در محیط کسب و کار و رسانه» و «توسعه فعالیت جهت ارتقای تجارت کشور با بازارهای بینالمللی» راهبردهای ۸گانه بورس کالای ایران در سند استراتژیک این بورس هستند.
مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه با بیان اینکه نقشه استراتژی طراحی شده براساس الگوی ارزیابی متوازن بر پایه ۴ محور بنا شده است، گفت: جنبههای «مالی و اقتصادی»، «بازار و مشتری»، «فرایندهای داخلی» و «ظرفیت و رشد» محورهای ۴ گانه نقشه استراتژیک بورس کالا به شمار میروند.
سلطانی نژاد در ادامه به برنامههای عملیاتی این بورس در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای هر یک از ۸ راهبرد مذکور، پروژههای مختلفی تعریف شده است که پروژههایی همچون راهاندازی بازار آتی ارز، ۲۴ساعته شدن معاملات آتی سکه، راهاندازی معاملات گواهی سرمایهگذاری خودرو، توسعه معاملات گواهی سپرده، راهاندازی سازوکار خرید دین، اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهرهوری بخش کشاورزی، ایجاد سامانه محاسبه شاخص قیمت، راهاندازی صندوقهای کالایی، توسعه تعاملات الکترونیک بورس و گمرک در خصوص معاملات صادراتی و گسترش شبکه انبارها در بازارهای بینالمللی و داخلی بخشی از این پروژهها به شمار میروند.
مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان با تأکید بر وجود زبان مشترک میان ارکان و فعالان بازار سرمایه گفت: با وجود نقشه راه روشن برای فعالیتهای آتی بازار سرمایه، میتوان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامههای اولویت دار دولت در راستای تأمین مالی بنگاهها، رونق کسب و کار، پوشش ریسک و سوق به سمت اقتصاد آزاد و رقابتی گامهای بزرگی برداشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.