۵۰درصد گردش مالی اقتصادی لرستان در بخش صنایع معدنی است

  معاون امور معدنی و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۰ درصد گردش مالی اقتصادی استان مربوط به بخش صنایع معدنی است. به گزارش ایسنا، ظهیر حیدری‎نژاد در دیدار با معدن کاران بروجرد، افزود: منابع معدنی بهترین جایگزین برای منابع نفت و گاز هستند که در این راستا سازمان صنعت، معدن و […]

 

معاون امور معدنی و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۰ درصد گردش مالی اقتصادی استان مربوط به بخش صنایع معدنی است.

به گزارش ایسنا، ظهیر حیدرینژاد در دیدار با معدن کاران بروجرد، افزود: منابع معدنی بهترین جایگزین برای منابع نفت و گاز هستند که در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌های امسال خود را به استفاده از ظرفیت‌های معدنی معطوف کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بحران‌های اخیر در کشورهای همسایه و نیاز شدید آن‌‌ها به ساخت و ساز، می‌توان عمده تولیدات معدنی فرآوری شده استان را به این کشور‌‌ها صادر کرد ولی متأسفانه هنوز در بخش فرآوری اقدامی صورت نگرفته است.

معاون امور معدنی و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: واحدهای معدنی و صنایع ‌معدنی حدود ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان را شامل می‌شوند.

حیدرینژاد اضافه کرد: متأسفانه معادن بسیار غنی تالک بروجرد با خام فروشی فعالیت دارند که می‌توان از این ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: بروجرد پیشانی معدن لرستان و تقویت معادن این شهرستان در اولویت کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان است و باید با ایجاد تشکل معدن یا خانه معدن و دادن اختیارات به اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد زمینه را برای رونق معادن این شهرستان فراهم کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل ساماندهی نشدن معادن شهرستان بروجرد و نداشتن قیمت پایه برای محصولات به ویژه شن و ماسه، این تولیدات با قیمت پایین‌تر از بازار تاکنون فروخته شده‌اند.

حیدری نژاد گفت: به دلیل این‌که اغلب واحدهای شن و ماسه شهرستان بروجرد مجوز برداشت یا پروانه بهره‌برداری ندارند، هیچ اعتباری در راستای اقتصاد مقاومتی نمی‌توانند دریافت کنند. لذا فراخوانی برای اخذ مجوز به معادن ارایه شده تا در برنامه زمان‌بندی نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام شود.

 

وی با اشاره به وجود برخی واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی که بدون توجه به نیاز بازار ایجاد شده‌اند، افزود: هفته گذشته پروانه ۱۴ واحد تولید بتن و ۱۰ واحد تولید شن و ماسه در استان باطل شد.