رسیدگی به معضل رسوب چشمگیر کالا در گمرکات تهران

در نشست آتی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش ‌خصوصی بررسی می‌شود رسیدگی به معضل رسوب چشمگیر کالا در گمرکات تهران قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران از بررسی مشکلات ترخیص و رسوب کالا در گمرکات تهران در چهل ‌و هشتمین جلسه این شورا خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

در نشست آتی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش ‌خصوصی بررسی می‌شود

رسیدگی به معضل رسوب چشمگیر کالا در گمرکات تهران

قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران از بررسی مشکلات ترخیص و رسوب کالا در گمرکات تهران در چهل ‌و هشتمین جلسه این شورا خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق تهران، محمد عیدیان با اشاره به بازدیدی که اخیراً توسط معاون اقتصادی استانداری تهران و برخی مدیران سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت از گمرکات تهران داشته است، از رسوب چشمگیر کالا در این گمرکات به دلیل تصمیمات خلق‌الساعه و صدور بخشنامه‌های متعدد ارزی و نیز مشکلات پیش آمده در ثبت سفارش و سامانه نیما خبر داد و خاطرنشان‌کرد: در این بازدید، صاحبان کالا به شدت از مشکلات موجود در ترخیص کالا انتقاد داشتند.

به همین دلیل، بخش خصوصی به قید فوریت تصمیم گرفت با احصای مشکلات و تدوین آنها، مسأله رسوب کالا در گمرکات را در نشست آتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران که اواخر ماه برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار دهد.

عیدیان با اعلام این خبر، از تشکل‌های استان تهران خواست مشکلات این حوزه را چه به صورت مکتوب یا شفاهی با دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران که در اتاق بازرگانی تهران مستقر است، در میان گذاشته تا در نشست آتی این شورا با حضور استاندار تهران و مسؤولان مرتبط دولتی به آن رسیدگی شود.

بر همین اساس نیز نامه‌ای از سوی واحد امور تشکل‌ها و مسؤولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران برای تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی ارسال شده است تا نظرات خود را به همراه مستندات به اتاق تهران ارسال کنند.

اخیرا و در پی مسایل اقتصادی ناشی از تحریم‌های خارجی و مشکلات ارزی داخلی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیادی در حوزه تجارت خارجی وضع شده است که کار را برای فعالان اقتصادی سخت‌تر و فضای کسب‌وکار را پرچالش‌تر از گذشته کرده است. این در حالی است که اتاق‌های بازرگانی بر لزوم تسهیل امور در عین نظارت برای شکل‌گیری از فساد تأکید دارند. شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی استان تهران در نشست آتی خود مشکلات این حوزه در زمینه ورود و خروج کالا از گمرکات را مورد بررسی قرار خواهد داد.