مشهد اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ شد!

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران مشهد اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ شد! دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران گفت: ۳ عامل؛ کاهش و توقف تولید پس از بحران آنفولانزا در مرغداری‌ها، افزایش تقاضای مردم در پی رشد قیمت سایر منابع پروتئینی و افت تولید با گرمای بی‌سابقه از مهم‌ترین دلایل […]

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران

مشهد اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ شد!

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران گفت: ۳ عامل؛ کاهش و توقف تولید پس از بحران آنفولانزا در مرغداری‌ها، افزایش تقاضای مردم در پی رشد قیمت سایر منابع پروتئینی و افت تولید با گرمای بی‌سابقه از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ است.

فرزاد طلاکش در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین با اشاره به بحران شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، اظهارکرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار استان‌های قطب تولید این محصول مانند تهران، البر، قزوین و قم را تحت تأثیر قرارداد و در حال حاضر تنها ۳۰ درصد مرغداری‌های این استان‌ها فعال هستند و مابقی به مرحله تولید نرسیده‌اند.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون نیاز این استان‌ها از خراسان‌رضوی تأمین می‌شود و می‌توان گفت اتاق فرمان تعیین قیمت تخم‌مرغ در این روز‌ها مشهد است.

طلاکش دومین دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ را رشد تقاضای مردم برای مصرف این محصول با افزایش قیمت سرسام‌آور سایر منابع پروتئینی عنوان و تأکید‌کرد: با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی گوشت قرمز‌، مرغ‌ و ماهی از دسترس اقشار کم درآمد خارج شده و در حال حاضر تخم‌مرغ در دسترس‌‌ترین و ارزان‌‌ترین منبع تأمین پروتئین برای آنها به شمار می‌رود.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران آخرین دلیل افزیش قیمت تخم‌مرغ را کاهش ۵ درصدی تولید در گرمای بی‌سابقه هوا برشمرد و گفت: هر چند این عامل نسبت به سایر عوامل دیگر نقش کم‌تری در رشد قیمت داشته است اما بی‌تأثیر نبوده است.

طلاکش در پایان قیمت تمام شده هر کیلو‌گرم تخم مرغ را ۶۴۰۰ تومان، قیمت خرید هر کیلو‌گرم از مرغداران درب مرغداری را ۷۲۰۰ تومان و قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ برای مصرف‌کننده را ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان دانست.