مدیرعامل واگن‌پارس با انتقاد از واردات واگن دست‌دوم:۷۵درصد خط تولید واگن پارس تعطیل شد

  مدیرعامل شرکت واگن پارس با تأکید بر این‌که واردات واگن‌های دست‌دوم باعث شده تا با ۲۵درصد ظرفیت فعالیت کنیم، گفت: شرکت‌های مسافری داخلی به‌دلیل ارزان بودن اقدام به واردات واگن‌های دست‌دوم می‌کنند. به گزارش تسنیم، محمدرضا مختاری با اعلام این‌که قراردادهای جاری شرکت واگن‌پارس حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است، اظهار‌ کرد: ۶۵۰ دستگاه واگن […]

 

مدیرعامل شرکت واگن پارس با تأکید بر این‌که واردات واگن‌های دست‌دوم باعث شده تا با ۲۵درصد ظرفیت فعالیت کنیم، گفت: شرکت‌های مسافری داخلی به‌دلیل ارزان بودن اقدام به واردات واگن‌های دست‌دوم می‌کنند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا مختاری با اعلام این‌که قراردادهای جاری شرکت واگن‌پارس حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است، اظهار‌ کرد: ۶۵۰ دستگاه واگن شامل ۵۰ واگن مسافری و ۶۰۰ واگن باری در قالب این قرارداد‌‌ها برای شرکت‌های داخلی طرف قرارداد ساخته و تحویل می‌شود.

وی با بیان این‌که تحویل این واگن‌‌‌ها براساس برنامه زمان‌بندی شده منوط به تزریق به‌موقع اعتبارات توسط شرکت‌های سفارش‌دهنده است، تصریح‌ کرد: متأسفانه در حال حاضر این شرکت‌ها به‌دلیل نبود نقدینگی قادر به تزریق اعتبارات نیستند و به همین دلیل اجرای قراردادهای ریلی واگن‌پارس به تعویق افتاده است.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون تنها ۲۵ درصد ظرفیت شرکت واگن‌پارس فعال است، مهم‌ترین دلیل این اتفاق را به‌هم‌ریختگی جو بازار به‌واسطه واردات واگن‌های دست‌دوم اعلام کرد و گفت: به‌دلیل قیمت ارزان واگن‌های دست‌دوم، شرکت‌های مسافری این واگن‌‌‌ها را وارد می‌کنند و به‌ازای هر دستگاه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند، در حالی که برای ساخت یک واگن نو در داخل باید ۲٫۵ تا ۳ میلیارد هزینه شود.

مدیرعامل واگن‌پارس در ادامه با اعلام این‌که در تولید واگن‌های مسافری و باری به ترتیب ۶۵ و ۹۰ درصد خودکفا هستیم، اضافه ‌کرد: واگن‌پارس سالانه ظرفیت تولید ۱۰۰دستگاه واگن مسافری، ۱۰۰۰دستگاه واگن باری، ۴۰دستگاه لوکوموتیو و ۷۰ دستگاه واگن مترو را دارد.

به ‌گفته مختاری، ۳۰درصد واگن‌های مسافری و ۵۰ درصد واگن‌های باری در حال سیر در شبکه ریلی کشور ساخت شرکت واگن‌پارس بوده است.