خوبی از خودمان است، رییس!

خوبی از خودمان است، رییس!      این‌که شما خوب بودید و همچنان خوب هستید و ما هم کم و بیش خوب خواهیم شد و اوضاع اقتصادی خوب نیست و قرار است خوب شود و این‌جور حرف‌ها آنقدر مهم و تأثیر‌گذار بود که تمامی بینندگان و شنوندگان تا پاسی از نیمه شب حیران و سرگردان این […]

خوبی از خودمان است، رییس!

     این‌که شما خوب بودید و همچنان خوب هستید و ما هم کم و بیش خوب خواهیم شد و اوضاع اقتصادی خوب نیست و قرار است خوب شود و اینجور حرف‌ها آنقدر مهم و تأثیر‌گذار بود که تمامی بینندگان و شنوندگان تا پاسی از نیمه شب حیران و سرگردان این خوب تو خوبی شده بودند و خواب به چشمان شهلاشان نمی‌آمد!

     چند وقتی بود که از روزنامه و رسانه گرفته تا آن‌وری و اینوری و کلاً هر کسی که دستی در آتش اقتصاد و سیاست داشت و البته حواسش به جناح و باند کاملاً جمع جمع بود از سکوت و حرف نزدن و درد و دل نکردن جناب رییس با مردم سخن‌ها گفتند و در‌ها سفتند! جو جوری شده بود که اگر از آن‌ور آب کسی سر و گوشی آب می‌داد فکر می‌کرد همه مشکلات و گرانی و کمی و کسری‌ها حل و فصل شده است و فقط مردم تشنه یک دل سیر گفت‌وگو و درد دل و زمزمه شبانه با مقام عالی ریاست هستند و اگر این یک قلم هم انجام بشود، دیگر ملالی ندارند و سر آرام بر زمین گذاشته و خواب‌های شیرین می‌بینند.

    البته دور از انصاف است که بخواهیم به اثرات عمیق گفتار درمانی انجام شده اشاره نکنیم و واقعاً باید اذعان کرد که اگر بخواهیم ۱۰ گفتار درمانی برتر قرن را لیست کنیم این یکی حتماً جزو آنها قرار خواهد گرفت و چه بسا بر رأس همه آنها جا خوش کند و چون صاحبش لبخند ملیح تحویل دهد!

    بررسی دقیق علل و دلائل بالا پایین شدن سکه و طلا و صعود به قله‌هایی بالاتر از ۸۸۴۸ متر هیمالیا توسط دلار غرب زده و توضیحات شفاف و بدون حاشیه و همچین پوست‌کنده در مورد اتفاقات اقتصادی و گرانی و کم و کسری‌های بازار و اینجور چیز‌ها، در کنار ارایه یک برنامه کاملاً حساب شده با تمامی جزییات برای برگشتن به شرایط نیم بند قبلی و البته در کنار عذر تقصیر و به گردن گرفتن بخشی از نابسامانی‌ها و شیر تو شیری‌های اخیر نقطه اوج گفتار درمانی قرن بود که البته به لحاظ ملاحظاتی نه در موردش سؤالی شد و نه به‌صورت خودجوش حرفی از آن به میان آمد!

    جای شکرش باقی است که لااقل خیال رسانه و مسؤول و منتقد و مدعی‌ها راحت شد و متوجه شدند که هیچ دلیلی برای پرده‌نشینی و روزه سکوت وجود نداشته و همه این حرف‌ها شایعات استکبار جهانی بوده است که قصد داشت خدای ناخواسته عیب و ایرادی بر روی منتخب یکی یکدانه ما مردم همیشه در صحنه فهیم خودجوش بگذارد.

    به هرحال با توجه به این‌که تا چند صباحی دیگر قرار است در جایی دیگر و به حکم وکلای محترم و محترمه، گفتار درمانی جدید و شگرف دیگری رخ دهد پیشاپیش خودمان، شما، خودشان و آن دیگران را به سعه صدر، صبر، شکیبایی و آرامش دعوت می‌کنم و بسیار امیدوارم که ملک و ملت از این مرحله سخت نیز به سلامت عبور کنند و بتوانند فردای آن روز باز از صبح علی‌الطلوع تا آخر شب به شطرنج مار و پله روزگار کج مدار کج مراد خود پرداخته و از نفس نیفتند.

 کسی سربر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را

نگه جز پیش پا را دید نتواند

که ره تاریک و لغزان است

 هوشنگ خان