راهبردهای بانک صادرات ایران برای سودآوری بیش‌تر

راهبردهای بانک صادرات ایران برای سودآوری بیش‌تر مدیرعامل بانک صادرات ایران اقدامات انجام شده ماه‌های اخیر برای سودآوری این بانک را تشریح کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات، حجت‌ا… صیدی افزایش منابع، افزایش نرخ مؤثر تسهیلات، افزایش منابع ارزان‌قیمت، اصلاح ساختار مالی، بهبود ترکیب تسهیلات اعطایی، وصول مطالبات، ارایه محصولات جدید، […]

راهبردهای بانک صادرات ایران برای سودآوری بیش‌تر

مدیرعامل بانک صادرات ایران اقدامات انجام شده ماه‌های اخیر برای سودآوری این بانک را تشریح کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات، حجت‌ا… صیدی افزایش منابع، افزایش نرخ مؤثر تسهیلات، افزایش منابع ارزان‌قیمت، اصلاح ساختار مالی، بهبود ترکیب تسهیلات اعطایی، وصول مطالبات، ارایه محصولات جدید، کنترل هزینه‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی بانک را از جمله مهم‌ترین راهبردهای چند ماهه اخیر این بانک برای تحقق اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت بانک اعلام کرد.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای توقف روند زیاندهی بانک، گفت: برای توقف روند افزایش زیان‌دهی، باید چند کار به صورت متوازن و همزمان انجام می‌شد. یکی از این موارد، افزایش منابع است، زیرا افزایش منابع، قدرت تسهیلات‌دهی بانک را بالا می‌برد و می‌تواند به درآمدزایی بیش‌تر منجر شود. روند افزایش منابع در بانک شروع شده است. اقدام دیگر، تنظیم نرخ مؤثر تسهیلات با توجه به بهای تمام‌شده پول است که این کار هم صورت گرفته است. اقدام دیگری که لازم بود انجام شود، افزایش وزن منابع ارزان‌قیمت نسبت به منابع گران‌قیمت بود. در این زمینه هم شبکه بانک صادرات ایران در مجموع موفق بوده است. جذب منابع ارزان‌قیمت در برخی استان‌ها و مناطق به خوبی صورت گرفته است.