خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی دهند

خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی دهند مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: با وجود درخواست مکرر، خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچوقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی‌دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، علیرضا قنادان همچنین افزود: این مجموعه […]

خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی دهند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: با وجود درخواست مکرر، خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچوقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی‌دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، علیرضا قنادان همچنین افزود: این مجموعه به‌طور مداوم برای دریافت خودروهایی که در بازار فروشی ندارند باید در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصی آن خورو‌ها را به این سازمان تحمیل می‌کنند.

وی تأکیدکرد: در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم و از آن حمایت می‌کنیم اما به این معنا نیست که هر خودرویی با هر کیفیت، مشخصات و شرایط را قبول کنیم.

قنادان همچنین با انتقاد از تعداد تاکسی‌های نوسازی شده گفت: برنامه امسال سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تعداد ۱۰ هزار خودرو بود اما با رسیدن به پایان نیمه نخست سال تنها ۳۰۷ خودرو نوسازی شده و این در حالیست که در زمان حاضر ۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند و رشد ۹٫۴ درصدی در تولید خودرو گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار تاکسی در پایان سال ۹۶ به سن فرسودگی رسیده‌اند و این رقم تا پایان امسال به ۲۳ هزار دستگاه می‌رسد .

مدیرعامل تاکسیرانی تهران دو علت اصلی توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده را نداشتن مدیریت و سیاست گذاری داخلی دانست و گفت: در مجموعه وزارت صنعت به‌خصوص بخش خودروسازی، تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به اندازه‌ای که در اقتصاد، آلودگی هوا، زیرساخت‌های شهری و ملی تأثیرگذار است مورد توجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که تحریم وجود نداشت تنها ۴ هزار و ۳۰۰ تاکسی نوسازی شد.

قنادان گفت: اکنون با قرارگرفتن در جنگ اقتصادی، راهکار‌ها و سیاست‌هایی که در شرایط عادی جامعه در نظر گرفته شده است باید مورد بازنگری قرار گیرد.