مدیرعامل رجا با بیان اینکه این شرکت ریلی ۹۰ میلیارد تومان از دولت بابت خدمات و مسیرهای تکلیفی طلب دارد، گفت: در حال حاضر نرخ بلیت قطارهای زندگی، لوکس و ویژه آزاد شده است. به گزارش فارس، سیدحسن موسوینژاد در حاشیه چهارمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی از ورود ۳ رام قطار لوکس و یک […]
مدیرعامل رجا با بیان اینکه این شرکت ریلی ۹۰ میلیارد تومان از دولت بابت خدمات و مسیرهای تکلیفی طلب دارد، گفت: در حال حاضر نرخ بلیت قطارهای زندگی، لوکس و ویژه آزاد شده است.
به گزارش فارس، سیدحسن موسوینژاد در حاشیه چهارمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی از ورود ۳ رام قطار لوکس و یک رام قطار زندگی به ناوگان ریلی رجا در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر نرخ بلیتهای قطارهای لوکس و ویژه آزاد است.
وی ادامه داد: شرکت حملونقل ریلی رجا بابت خدمات و مسیرهای تکلیفی ۹۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
مدیرعامل رجا، بابیان این اینکه رجا هنوز زیانده است، گفت: نرخگذاری تکلیفی مانع سوددهی میشود، البته با توجه به منابع در اختیار رجا سهم بدهیها ۱۸ درصد داراییهای رجا است.
وی بیان کرد: میانگین عمر ناوگان شرکت حملونقل ریلی رجا ۳۲ سال است؛ در بودجه رجا که امسال به تصویب مجمع رسید، ۵۰۰ دستگاه واگن نو و ۲۰۰ دستگاه واگن دستدوم خریداری خواهد شد که دراینباره مذاکره با تولیدکنندگان داخلی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، ادامه داد: تأمین ناوگان فقط از طریق منابع شرکت و صاحبان سهام نیست، بلکه حدود۱ ۵ تا ۲۰ درصد برای خرید واگنها منابع از محل صاحبان سهام تأمین میشود و بقیه از محل فاینانس خواهد بود که اقساط فاینانس از محل درآمد واگنها تأمین خواهد شد.
موسوینژاد افزود: سال اول حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان از محل سهم ۱۵ درصدی تأمین میشود.
موسوینژاد بابیان اینکه واگذاری رجا باید با مطالعه و کارشناسی بیشتر انجام میشد، گفت: نحوه واگذاری مشخص نشد و در همین رییس ۳ مصوبه هیأت وزیران برای تکمیل واگذاری رجا به بخش خصوصی صادر شد.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، گفت: واگذاری در سال ۹۱ قطعی و سهام به تأمین اجتماعی واگذار شد اما روابط فیمابین هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده است.
۹۰ ریل بار هنوز مانده است
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، بیان کرد: از قرارداد ۱۵۰ ستی ریل بر در سال ۸۵ با ایریکو منعقد شد تاکنون ۵۸ ست ریل باکس را تحویل گرفتهایم و ۴ ست دیگر آماده تحویل است.
وی ادامه داد: توسعه ریلی در کشور در گذشته کند شده بود چون با ارزان بودن نرخ سوخت بخشی از مزیت ریلی فراموش میشود.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، با تأکید بر اینکه چالش صنعت ریلی نبود حمایت منابع عمومی از این سیستم است گفت: البته در بخش نرمافزاری شرایط مناسبتر بود ضمن اینکه میزان قطارهای حومهای که از سالهای اخیر ۸ برابر شد.
* انطباق منحنی حملونقل بر منحنی GDP
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، اظهار داشت: آمار کلی سفر در کشور کاهش داشته است و طبق بررسی ما منحنی حملونقل بر منحنی GDP منطبق است که با توسعه اقتصادی حملونقل و سفر توسعه مییابد و البته در نبود توسعه اقتصادی، میزان حملونقل هم کاهش مییابد.
وی گفت: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ میزان مسافر جابهجاشده توسط قطار حدود ۴ درصد کاهش داشته است.
* سیر ۱۸ دستگاه ترنست در ناوگان رجا تا تابستان امسال
وی درباره مشکل ترنستها توضیح داد: ترنستها بهعلت تعمیر نامناسبی که در گذشته داشتند مشکلاتی داشتند که با تجدیدنظر در تعمیر و نگهداری شرایط آنها مناسبتر شد.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، گفت: در دو ماه اخیر تأخیرات ترنستها نسبت به مدت مشابه سال قبل نصف شد و با تعمیر اساسی موتورهای معیوب ترنستها تا تابستان امسال ۱۸ دستگاه ترنست در سیر خواهند بود.
وی گفت: فعلاً از ۲۰ دستگاه ترنست رجا ۱۵ دستگاه در سیر است.
موسوینژاد گفت: ترسنتهای ۴ سالنه دارای ۴ موتور و ۶ سالنه دارای ۶ موتور هستند و همه قطارهای ما در مقصد با موتور کامل حرکت میکنند.
* بازسازی ۸۰ دستگاه واگن قطارهای رجا
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، گفت: میانگین تأخیرات رجا در سال گذشته ۵۳ دقیقه بود و امسال میانگین تأخیرات ما تاکنون کمتر از ۳۰ دقیقه بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته ۳۲ دستگاه واگن را بازسازی کردیم و امسال ۸۰ دستگاه واگن بازسازی خواهد شد.
موسوینژاد افزود: ۱۱۰۰ دستگاه واگن در ناوگان رجا داریم که ۹۰ دستگاه آن به دلیل سن بالا از ناوگان خارج شد و ۱۰۱۰ دستگاه شامل ۴۲ هزار صندلی موجود داریم.
* ورود ۴ رام قطار لوکس و زندگی به ناوگان رجا در سال جاری
وی بابیان اینکه رام دوم قطار زندگی امسال راهاندازی میشود گفت: حدود ۳ رام قطر لوکس شامل صبای ویژه، سمیرغ ویژه و سبز ویژه امسال وارد ناوگان رجا میشود.
* ۹۰ میلیارد تومان از دولت طلب داریم
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا، بابیان اینکه آذرماه سال گذشته افزایش قیمتی در نرخهای بلیت قطار اعمال شد، گفت: در این راستا اختیار کامل هم گرفتیم که نرخها را در شرایط خاص کاهش دهیم.
وی افزود: البته در قطارهای لوکس آزادسازی نرخها انجام شده است، اما در قطارهای عمومیتر با حمایت دولت و ارایه یارانه نرخها پایین میماند.
موسوینژاد گفت: راهآهن و دولت هیچ کمک مالی به رجا نداشته است، اما قرار است از محل عمومی منابع دولت برای سالهای ۹۲ و ۹۳ رقمی بابت مسیرها و نرخهای تکلیفی دریافت کنیم که انجام نشده است.
وی گفت: ۹۰ میلیارد تومان از دولت طلب داریم؛ البته بدهی رجا هم ۱۸ درصد داراییهای رجا است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.