مناقصه دو طرح جدید نمک‌زدایی در مارون

  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت ‌و گاز مارون از مناقصه طرح‌های جدید نمک‌زدایی این شرکت توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد. به گزارش شانا، جهانگیر پورهنگ، با اعلام این خبر گفت: شرکت بهره‌برداری نفت ‌و گاز مارون امسال احداث واحدهای جدید نمک‌زدایی را در برنامه دارد. وی، ظرفیت مجموع […]

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت ‌و گاز مارون از مناقصه طرح‌های جدید نمک‌زدایی این شرکت توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

به گزارش شانا، جهانگیر پورهنگ، با اعلام این خبر گفت: شرکت بهره‌برداری نفت ‌و گاز مارون امسال احداث واحدهای جدید نمک‌زدایی را در برنامه دارد.

وی، ظرفیت مجموع واحدهای جدید نمک‌زدایی را ١٥٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و طرح‌های جدید را شامل احداث واحد نمک‌زدایی مارون‌- بنگستان ٣ با ظرفیت ٥٥ هزار بشکه نفت خام در روز و همچنین واحد نمک‌زدایی کوپال با ظرفیت ٩٥ هزار بشکه در روز دانست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، با بیان این‌که این واحد‌‌ها توسط مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیگیری و احداث خواهد شد و تحویل شرکت مارون می‌شود، این طرح‌ها را از پروژه‌های بزرگی خواند که نیازمند تأمین مالی است.

پورهنگ با تشریح اولویت‌های امسال این شرکت به ‌کارخانه گاز مایع ٢٣٠٠ اشاره کرد که نیازمند تأمین مالی است و گفت: بهسازی و نوسازی خطوط لوله، دفع پساب نمک‌زدایی‌‌‌ها و احداث پل روگذر رودخانه جراحی و تجهیز واحدهای نمک‌زدایی موجود مارون از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت است.

 

پوی با بیان این‌که سیاست‌های افزایش و کاهش تولید شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون توسط مدیریت نظارت بر تولید در شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود، گفت: ما تابع برنامه‌های مصوب شرکت ملی نفت هستیم که از طرف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ابلاغ می‌شود و با تمام توان در جهت تحقق برنامه تولید تلاش خواهیم کرد.