مصیبتی به نام حقوق شهروندی !

حرف‌های خودی و بی‌خودی مصیبتی به نام حقوق شهروندی !      با عرض پوزش فراوان باید این بار و از همین ابتدا شمشیر را از رو بسته و تکلیف این مظلوم‌نمایی‌های تمام‌نشدنی حقوق شهروندی را یک بار برای همیشه معلوم نمایم تا پایانی باشد بر این همه ظلم و بی‌عدالتی و گروکشی و غرولند این […]

حرفهای خودی و بی‌خودی

مصیبتی به نام حقوق شهروندی !

     با عرض پوزش فراوان باید این بار و از همین ابتدا شمشیر را از رو بسته و تکلیف این مظلوم‌نمایی‌های تمام‌نشدنی حقوق شهروندی را یک بار برای همیشه معلوم نمایم تا پایانی باشد بر این همه ظلم و بیعدالتی و گروکشی و غرولند این به اصطلاح حقوق شهروندی که درست و حسابی شده است، سوهان روح و هر چند وقت یکبار که می‌خواهیم نفسی چاق کنیم سر بزنگاه از راه رسیده و اوقات شریفمان را مخدوش، مشوش و نابهنجار می‌کند!

    اصلاً من می‌خواهم بدانم حرف حساب ایشان چیست، متولی دارد یا ندارد، بزرگ‌تری دارد یا ندارد، مدیریت واحد دارد یا ندارد، در حال برچیده شدن است یا چیده شدن؟!

برای خودمان کم تورم و بیکاری و تعطیلی و شاخ شدن سکه و ارز و پراید و آقازاده و رانت و باند، داریم، هر چند وقت یکبار هم باید افاضات این جناب حقوق شهروندی را هم تحمل کنیم (با آن کتابچه منشوری که زده است زیر بغلش و ویراژ می‌دهد!). اگر دوستان متولی و شبه‌متولی و نگارنده و توصیه‌کننده و مرتبط و غیرمرتبط اجازه فرمایند. ما با همین اوضاع و احوال خودمان در حال سوختن و ساختن هستیم، دیگر با فواصل زمانی منظم و غیرمنظم بر سر ما حاضر نشوید و نمک به زخم بدون حقوق شهروندی ما نزنید! خداییش ملت مظلومی هستیم، گناه داریم! نکنید همچین با ما.

    اصلاً من می‌خواهم بدانم شما که دغدغه اجرا نشدن و راکد ماندن و برچیده شدن و بی‌صاحب و سالاری این حقوق حقه را دارید تا حالا در رابطه با این منشور و جزوه تکلیف شده به ادارات و سازمان‌ها و نهاد‌ها و این قوه و آن قوه، یک آزمون نیم بند تستی از مسؤولین محترم گرفته‌اید که قبل از هر چیز معلوم شود که اساساً نمره ایشان در دانستن این حقوق چیست، اجرا و پیگیری و نظارت آن پیشکش حضورشان.

    ماهی را هر موقع از آب بگیرید تازه است، لطفاً معاونت محترم مربوطه چند تا سؤال ساده و سر راست از روی آن منشور خاک خورده به گوشه‌ای افتاده، طرح نمایند و از طریق پیام‌رسان‌های متعدد ملی برای مسؤولان محترم بفرستند و شرط کنند که فی‌الفور پاسخ داده شود. نیاز هم نیست نتایج این آزمون ناگهانی را رسانه‌ای کنید، فقط کلاه خودتان را قاضی کرده و اگر یک نفر هم نمره قبولی گرفت، شما باز به نمک پاشیدن بر زخم و تازه کردن داغ دلمان ادامه دهید. اگر هم نتیجه آن شد که نباید بشود، عنایت خاصه خود را مرحمت فرموده و من‌بعد سر به سر ما و این حقوق شهروندی و ملت همیشه در صحنه نگذارید!

شرمنده حضور پرحقوق‌تان هستیم…

هوشنگ خان