مراقب دفاتر غیرمجاز ارایه‌دهنده خدمات بازار سرمایه باشید

مراقب دفاتر غیرمجاز ارایه‌دهنده خدمات بازار سرمایه باشید معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران درخصوص افرادی که فاقد مجوزهای لازم برای انجام امور مربوط به‌کارگزاران هستند و وجوه مازاد بر هزینه‌های سازمان بورس را برای انجام معاملات اخذ می‌کنند، هشدار داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از فرابورس، بهنام‌محسنی، معاون عملیات و نظارت بازار […]

مراقب دفاتر غیرمجاز ارایه‌دهنده خدمات بازار سرمایه باشید

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران درخصوص افرادی که فاقد مجوزهای لازم برای انجام امور مربوط به‌کارگزاران هستند و وجوه مازاد بر هزینه‌های سازمان بورس را برای انجام معاملات اخذ می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از فرابورس، بهنام‌محسنی، معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران به برخی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بازار سرمایه از سوی دفاتر غیرمجاز (که عمدتاً توسط بنگاه‌های معاملات ملکی اداره یا معرفی می‌شوند) اشاره کرد و گفت: طی بازدید صورت گرفته از این دفاتر که در پوشش کارگزاران دارای مجوز اغلب در حاشیه شهر تهران و برخی از کلان‌شهر‌ها مشغول هستند، مشاهده شده که تحت عنوان خرید و فروش تسهیلات مسکن و سهام، ذیل یک کارگزاری اقدام می‌کنند و از هر مشتری مبالغی را به عنوان کارمزد مازاد بر وجوه معامله و کارمزدهای مصوب دریافت می‌کنند.

به گفته او مشتریان با مراجعه حضوری یا مجازی به این دفاتر غیرمجاز ارایه‌دهنده خدمات بازار سرمایه٬ اقدام به احراز هویت، اخذ کد بورسی و خریدوفروش اوراق تسهیلات مسکن و بعضاً سایر اوراق بهادار کرده و بابت خرید اوراق از هر مشتری مبالغی به عنوان کارمزد مازاد بر وجوه معامله و کارمزدهای مصوب دریافت می‌شود. همچنین در صورتی که برای مشتری به صورت اعتباری خرید انجام شود، مبالغی به عنوان بهره این اعتبار از سوی این دفاتر اخذ می‌شود.