آغاز برنامه تعمیرات نیروگاهی برای آمادگی پیک بار ۹۸

آغاز برنامه تعمیرات نیروگاهی برای آمادگی پیک بار ۹۸ برنامه‌ریزی و پایش روند اجرای تعمیرات ۴۴۸ واحد در ۹۱ نیروگاه حرارتی کشور در بازه زمانی نیمه دوم شهریور سال ۹۷ تا پایان اردیبهشت سال ۹۸ در حال انجام است. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، بهمن مهران، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و بازار برق […]

آغاز برنامه تعمیرات نیروگاهی برای آمادگی پیک بار ۹۸

برنامه‌ریزی و پایش روند اجرای تعمیرات ۴۴۸ واحد در ۹۱ نیروگاه حرارتی کشور در بازه زمانی نیمه دوم شهریور سال ۹۷ تا پایان اردیبهشت سال ۹۸ در حال انجام است.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، بهمن مهران، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و بازار برق شرکت تولید برق حرارتی با بیان این خبر اظهارکرد: در سال جاری بیش از ۹۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی مشمول تعمیرات خواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ظرفیت نامی کل واحدهای نیروگاه‌های حرارتی کشور معادل ۵۷٫۶ هزار مگاوات است، این رقم نشان‌دهنده تعمیر بیش از یک باره برخی واحدهای نیروگاهی در یک فصل است.

مهران خاطرنشان‌ساخت: با توجه به شروع گرما و افزایش نیاز مصرف شبکه سراسری برق کشور از ابتدای خرداد ماه تا نیمه شهریور ماه هر سال کلیه واحدهای نیروگاه‌های حرارتی می‌بایست در مدار تولید قرار داشته باشند و در این بازه زمانی هیچ‌گونه تعمیرات برنامه‌ریزی شده انجام نمی‌پذیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و بازار برق تأکیدکرد: برنامه‌ریزی و پایش روند اجرای تعمیرات واحدهای نیروگاه‌های حرارتی باعث افزایش ضریب آمادگی واحدهای نیروگاه‌های حرارتی کشور می‌شود و انجام به موقع، کامل و با کیفیت آن مطابق با دستورالعمل‌های تعمیراتی توصیه شده توسط شرکت‌های سازنده صورت می‌گیرد.

وی افزود: تعمیرات واحدهای حرارتی طبق برنامه زمان‌بندی شده از ۱۵ شهریور ماه هر سال آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد ادامه می‌یابد و می‌بایست تمامی واحد‌ها در ابتدای خرداد ماه آماده بهره‌برداری برای تأمین بار پیک شبکه سراسری برق کشور در فصل گرما باشند.

مهران در ارتباط با عوامل انحراف از برنامه زمان‌بندی تعمیرات نیروگاهی عنوان‌کرد: نرسیدن ساعت کارکرد معادل واحد‌ها به حد مورد نیاز به دلیل نوع رژیم بهره‌برداری توسط دیسپاچینگ ملی، عدم تأمین قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای نیروگاهی و همچنین عدم موافقت دیسپاچینگ ملی با خروج واحد‌ها جهت تعمیرات از دلایل عمده جابه‌جایی و اصلاح برنامه زمان‌بندی تعمیرات نیروگاهی است.