رییس کمیته حمل و نقل مجلس اعلام کرد عدم افزایش آمار تصادفات جادهای در ۳ سال اخیر رییس کمیته حمل و نقل مجلس گفت: یکی از دلایل بروز تصادفات جادهای در میان خودروهای سنگین، زمان و ساعت تردد این وسایل نقلیه است که قطعاً باید مورد بازنگری قرار گیرد. به گزارش خانهملت، شادمهر کاظمزاده از […]
رییس کمیته حمل و نقل مجلس اعلام کرد
عدم افزایش آمار تصادفات جادهای در ۳ سال اخیر
رییس کمیته حمل و نقل مجلس گفت: یکی از دلایل بروز تصادفات جادهای در میان خودروهای سنگین، زمان و ساعت تردد این وسایل نقلیه است که قطعاً باید مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش خانهملت، شادمهر کاظمزاده از ورود کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس به بررسی پرونده افزایش تصادفات جادهای در ماههای اخیر خبر داد و گفت: نشست کمیته حمل و نقل این کمیسیون روز سهشنبه هفته جاری با هدف بررسی حوادث اخیر جادهای به ویژه تصادف محور کاشان-نطنز با حضور مسؤولان وزارت راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه برگزار میشود.
نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامهداد: در هفته گذشته شاهد، بروز حادثه تصادفات اتوبوس با یک دستگاه نفتکش بودیم که در اثر این حادثه، تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، اما این مسأله تنها به حادثه هفته گذشته ختم نمیشود.
افزایش بروز تصادفات جادهای در ماههای اخیر
وی ادامه داد: متأسفانه در ماههای اخیر شاهد افزایش بروز تصادفات جادهای هستیم و حادثه محور کاشان-نطنز چندمین حادثه در ماههای گذشته است، بنابر این باید راه کاری اندیشیده شود تا در آینده کمتر، شاهد بروز چندین حوادثی باشیم.
کاهش آمار تصادفات از ۲۸ هزار به حدود ۱۶ هزار نفر
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامهداد: براساس گزارشها از سال ۸۴ به بعد شاهد کاهش میزان تصادفات جادهای بودهایم، بهطوریکه طبق آمارها، تعداد تلفات جادهای، از ۲۸ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است، اما نکته قابل توجه این است که در ۳ سال اخیر این آمار ثابت مانده و کاهش پیدا نکرده است.
کاظمزاده افزود: ثابت ماندن آمارهای تصادف در سالهای اخیر نمایانگر این است که ما در بحث کاهش تصادفات جادهای، نیازمند استراتژی و برنامه جدید هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل بروز تصادفات جادهای در میان خودروهای سنگین، زمان و ساعت تردد این وسایل نقلیه است، تصریحکرد: بهطور حتم باید برنامهریزی دقیقی برای اصلاح ساعت تردد خودروهای سنگین در جادهها صورت گیرد، همچنین میزان سرعت مجاز خودروهای سنگین و اتوبوسها یکی دیگر از مواردی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
رییس کمیته حمل و نقل مجلس ادامهداد: از دیگر دلایل افزایش تصادفات میتوان به افزایش حجم بار ترافیکی، افزایش سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله بین خودرو اشاره کرد که متأسفانه در حادثه اخیر محور کاشان-نطنز خوابآلودگی و عدم توجه به جلو موجب شد که اتوبوس با نفتکش تصادف کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.