خسرو سلجوقی در ارتباط با تولید محتوای بومی گفت: تولید محتوا نیازمند زیرساخت لازم است که در این بین کاربران بیشترین سهم را در زمینه تولید محتوا خواهند داشت. به گزارش تسنیم، عضو هیأت عامل سازمان فنآوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب اظهارکرد: آنچه که به عنوان دغدغه برای کمبود تولید محتوای […]
خسرو سلجوقی در ارتباط با تولید محتوای بومی گفت: تولید محتوا نیازمند زیرساخت لازم است که در این بین کاربران بیشترین سهم را در زمینه تولید محتوا خواهند داشت.
به گزارش تسنیم، عضو هیأت عامل سازمان فنآوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب اظهارکرد: آنچه که به عنوان دغدغه برای کمبود تولید محتوای بومی در فضای مجازی وجود دارد به مسایل مختلفی مانند عدم توجه جدی برخی نهادها در سالهای گذشته بر میگردد که در حال حاضر منجر به این مسأله شده است.
وی افزود: در ارتباط با تولیدات فرهنگی و بومی در حوزه فضای مجازی نیاز مبرم تغییر نگاه برخی مسؤولان، سازمانها و همچنین تغییر رویکرد برخی کاربران فعال در این زمینه وجود دارد.
او همچنین ابراز کرد: باید بپذیریم که کمبودهایی در تولیدات بومی داشتیم و ما نیز در سازمان فنآوری اطلاعات بر این مسأله واقف هستیم. در این زمینه برنامهریزیهای متعددی انجام شده که امیدواری سازمان فنآوری اطلاعات بتواند در عرصه تولیدات بومی به ویژه در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات پیشتازی خود را حفظ کند.
عضو هیأت عامل سازمان فنآوری اطلاعات ایران با بیان اینکه باید به تولید محتوا نگاه عمیقی داشت، خاطرنشانکرد: در مسأله تولید محتوای بومی دو موضوع مهم وجود دارد که موضوع اول فرهنگسازی و آموزش کاربرانی است که در این زمینه فعال هستند و موضوع دوم مستندات و خدماتی است که سازمانهای مختلف دولتی و غیردولتی باید در فضای مجازی منتشر کنند.
سلجوقی تأکید کرد: تولید محتوای مناسب و گسترده نیازمند زیرساخت مناسب و با کیفیت است که وظیفه فراهم کردن آن نیز با دولت خواهد بود.
وی افزود: سازمان فنآوری اطلاعات به عنوان یکی از متولیان این امر با توجه به پروژه محوله در زمینه اقتصاد مقاومتی، که همان دو برابر کردن تولید محتوا است؛ در پی فراهم کردن زیرساختهای مناسب و فعالیتهای برنامهریزی شده در جهت بسترسازی برای تولید محتوا است که این برنامهها به صورت زمانبندی در حال اجرا هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.