ضرورت ایجاد کنسرسیوم برای محصولات پتروشیمی ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول و تأسیس کنسرسیومهای مشابه برای دیگر محصولات پتروشیمی به صورت تخصصی ضرورت دارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت پتروشیمی زاگرس، دومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران با حضور سیدرضانوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمدمهدوی، دبیرکل انجمن صنفی […]
ضرورت ایجاد کنسرسیوم برای محصولات پتروشیمی
ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول و تأسیس کنسرسیومهای مشابه برای دیگر محصولات پتروشیمی به صورت تخصصی ضرورت دارد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت پتروشیمی زاگرس، دومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران با حضور سیدرضانوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احمدمهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگها، مدیران عامل و اعضای هیأتمدیره شرکتها و جمعی از کارشناسان شرکتهای تولیدکننده متانول در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
در این سمینار، سیدرضانوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آغاز بخش ترسیم افقی روشن در صنعت متانول ایران با اشاره به راهاندازی واحدهای جدید؛ حمایت همه جانبه خود را از جنبه تأمین خوراک این مجتمعها با توجه به منابع گازی غنی کشور اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به شرایط تحریمهای پیش رو، ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول را ضروری خواند و لزوم تأسیس کنسرسیومهای مشابهای را جهت دیگر محصولات پتروشیمی و به صورت تخصصی لازم دانست.
وی با بیان الزام شرکتها به همگرایی در شرایط فعلی و آتی، طرحهای در دست ساخت را به استفاده از تکنولوژیهای روز تشویق و ابراز امیدواری کرد که صنعت پتروشیمی کشور با تکیه بر توان مهندسی داخلی، بتواند جایگاه مناسب خود را در این صنعت کسب کند.
احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز ضمن تأکید بر الزام داشتن سند استراتژی مدون و به روز و همچنین اهتمام به انجام برنامهها آن را مهم ارزیابی کرد و اتخاذ سیاستهای حمایتی جهت عبور از شرایط پیش رو را ضروری دانست.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد تشکلهای یکپارچه شرکتهای پتروشیمی کشور، اظهار داشت: در شرایطی که شرکتهای تولیدکننده بر روی بازار متمرکز میشوند سیاستهای بازرگانی شرکتهای تولیدی میبایست بسیار هماهنگ و مناسب با شرایط گوناگون طراحی و بسیار به روز و حساب شده باشد و ایجاد کنسرسیومی را در این زمینه را الزامی دانست؛ که این کنسرسیوم حتی بتواند در تعیین قیمتهای جهانی متانول نیز مؤثر باشد.
یکی دیگر از مباحث مهم مطروحه در این سمینار توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش محصولات حاصله از متانول و توجه ویژه به صنایع پایین دست این محصول استراتژیک بود که مورد تأکید کلیه حاضرین قرار گرفت.
شایان ذکر است این سمینار به منظور ایجاد اتحاد، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شرکتهای تولیدکننده و طرحهای متانول با محورهای بررسی شرایط عرضه و تقاضا در بازار فروش صادراتی و عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت متانول، پیشبینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل مؤثر بر آن، بررسی عملکرد رقبای خارجی و تأثیر ورود شرکتهای تولید کننده جدید بر بازار، بررسی آخرین پیشرفتهای تکنولوژی، فنی و تولیدی متانول، همکاریهای مشترک بین تولیدکنندگان در حوزه عملیات کالا، بررسی زمینههای همکاریهای مشترک در حوزههای بازاریابی، فروش، حمل و نقل و لجستیک و تأثیر تحریمهای اخیر ایالات متحده آمریکا بر بازار به صورت کلی و تولیدکنندگان ایران به صورت خاص، برگزار شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.