ایرلاینها در انتظار ارز «نیمایی» عضو کمیسیون عمران مجلس به تشریح مشکلات ایرلاینها در بحث دریافت ارز نیمایی از سوی بانک مرکزی پرداخت. به گزارش خانهملت، مجیدکیانپور با اشاره به اعتراض مسؤولان سازمان هواپیمایی درباره روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاینها، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد تخصیص آهسته ارز نیمایی به ایرلاینها هستیم […]
ایرلاینها در انتظار ارز «نیمایی»
عضو کمیسیون عمران مجلس به تشریح مشکلات ایرلاینها در بحث دریافت ارز نیمایی از سوی بانک مرکزی پرداخت.
به گزارش خانهملت، مجیدکیانپور با اشاره به اعتراض مسؤولان سازمان هواپیمایی درباره روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاینها، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد تخصیص آهسته ارز نیمایی به ایرلاینها هستیم که این مسأله اعتراض شرکتها را به دنبال داشته است.
ارزبری بالای صنعت هواپیمایی؛ ایرلاینها نیازمند تخصیص ارز هستند
نماینده مردم درود و ازنا در مجلسشورایاسلامی ادامهداد: صنعت هواپیمایی به ویژه ایرلاینها یکی از بخشهایی هستند که ارزبری بالایی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از تجهیزات و لوازم یدکی هواپیما و حتی بنزین و سوخت مورد نیاز باید از خارج تأمین شود.
سهم ۵۵ درصدی ارز در هزینههای ایرلاینها
وی با اعلام اینکه طبق آمار مسؤولان سازمان هواپیمایی، حدود ۵۵ درصد هزینههای ایرلاینها با مسأله ارز در ارتباط است، گفت: این مسأله نشانگر اهمیت تخصیص ارز به شرکتهای هواپیمایی است که در این مسیر نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی پررنگ است.
متأسفانه امروز ایرلاینها برای تأمین ارز نیمایی، میان وزارت صمت و بانک مرکزی سرگردان هستند و این مسأله قطعاً بر عملکرد آنها در ارایه خدمات به مسافران تأثیر سوء خواهد گذاشت
کیانپور ادامهداد: متأسفانه امروز ایرلاینها برای تأمین ارز نیمایی، میان وزارت صمت و بانک مرکزی سرگردان هستند و این مسأله قطعاً بر عملکرد آنها در ارایه خدمات به مسافران تأثیر سوء خواهد گذاشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی ایرلاینها در گیر مشکلات بسیاری از جمله فرسودگی ناوگان، عدم تأمین به موقع و مناسب تجهیزات، کاهش حجم مسافران و تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران هستند، حال مسؤولان و دستگاههای دولتی نباید با سیاستهای خود مانع جدیدی بر سر فعالیت ایرلاینها شوند.
ایرلاینها مجبور به خرید ارز آزاد هستند؛ بلیت گران میشود
وی تصریحکرد: طبق گفته مسؤولان هواپیمایی کشور، در صورتیکه روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاینها اصلاح نشده و مکانیزم اختصاص تسهیل نشود، آن زمان، شرکتها مجبور هستند که ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند، که این مسأله نتیجهای جز افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامهداد: البته این مسأله هم به ضرر مردم بوده و هم تبعات بسیاری برای ایرلاینها به دنبال دارد، زیرا زمانی که بلیت گران شود، دیگر مردم نمیتوانند از هواپیما استفاده کنند و تبعاً، ایرلاینها نیز با کمبود مسافران و کاهش حجم پروازهای هوایی روبهرو خواهند شد، از این رو دولت و بانک مرکزی باید تهمیدات لازم را برای تخصیص ارز به شرکتهای هواپیمایی بیندیشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.