یکه‌تازی کشتیرانی جمهوری‌اسلامی در نبود لاین‎های خارجی

دبیر کمیته حمل‌و‌نقل اتاق تهران خبر داد یکه‌تازی کشتیرانی جمهوری‌اسلامی در نبود لاین‎های خارجی اوضاع کسب‌و‌کار شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی، این روز‌ها خوب نیست و تعداد زیادی از بنگاه‌های این حوزه، برای مدتی نامشخص چراغ واحد کسب‌و‌کار خود را خاموش کرده‌اند و آنهایی نیز که مانده‌اند، کسب‌و‌کارشان به حداقل ممکن رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

دبیر کمیته حمل‌و‌نقل اتاق تهران خبر داد

یکه‌تازی کشتیرانی جمهوری‌اسلامی در نبود لاینهای خارجی

اوضاع کسب‌و‌کار شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی، این روز‌ها خوب نیست و تعداد زیادی از بنگاه‌های این حوزه، برای مدتی نامشخص چراغ واحد کسب‌و‌کار خود را خاموش کرده‌اند و آنهایی نیز که مانده‌اند، کسب‌و‌کارشان به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق تهران دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران با بیان این‌که طی چند ماه اخیر، بسیاری از شرکت‌های این حوزه به دلیل کاهش صادرات و واردات کشور و نیز مشکلات ناشی از نوسانات و تخصیص‌های محدود ارز، به تعطیلی کشیده شده است، گفت: در شرایط کنونی، شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی از انجام نقل ‌و انتقالات پولی عاجز هستند و برای جابه‌جایی پول این بخش صرافی یا مؤسسه مالی معتبری، وجود ندارد.

محمد‌عطرچیان‌ اظهارکرد: شرایط به گونه‌ای شده است که حتی ارز مورد نیاز برای خروج از کشور به رانندگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی تعلق نمی‌گیرد و رانندگان مجبور هستند ارز را از کف خیابان و خارج از نظام بانکی و صرافی کشور، تأمین کنند.

دبیر کمیته حمل‌ و نقل اتاق تهران در خصوص وضعیت خطوط کشتیرانی نیز گفت: بسیاری از لاین‌های کشتیرانی فعالیت خود در ایران را تعطیل و از کشور خارج شده‌اند و در حال حاضر تنها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای برخی از مسیرهای دریایی خدمات می‌دهد و این در حالی است که این خط کشتیرانی نیز کرایه‌های حمل‌ و نقل را افزایش داده است.