محتکر بزرگ در دسترس است!

محتکر بزرگ در دسترس است! دولت که محتکر می‌گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه احتکار او را گرفت!     گرفتن و ندادن، مسأله این است، البته مسأله خیلی مهمی نیست، دوستان زحمت‌کش دولتی از بس که با این محتکران انصاف گریز به ظاهر محترم سر و کله زدند و این انبار و آن انبار را […]

محتکر بزرگ در دسترس است!

دولت که محتکر می‌گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه احتکار او را گرفت!

    گرفتن و ندادن، مسأله این است، البته مسأله خیلی مهمی نیست، دوستان زحمت‌کش دولتی از بس که با این محتکران انصاف گریز به ظاهر محترم سر و کله زدند و این انبار و آن انبار را کشف و ضبط کردند و هر روز و دم به ساعت باید پیگیر بگیر و ببند این زحمت‌کشان عرصه نامردمی باشند، انگار بفهمی‌نفهمی خودشان هم کم و بیش در حال دچار شدن به آفت خود احتکار کنی مزمن قرار گرفته‌اند و هرچه با خودشان کلنجار می‌روند نمی‌توانند به خود بقبولانند که درب این انبارهای پر و پیمان را باز کرده و بازار را سیراب کالاهای کمیاب و نایاب و گران و متورم کنند!

البته احتمال می‌رود دلایل دیگری هم وجود داشته باشد که دولتیان محترم در رساندن این اقلام به دست مردم، دست دست می‌کنند، ولی هرچه هست بیم آن می‌رود اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، چند روز دیگر شاهد آن خواهیم بود که دولت نسبت به کشف مجدد انبارهای احتکاری اقدام کرده و خودش، خودش را جریمه کند و بگیر و ببند راه بیندازد!

    دوستان و سروران صمتا و دیگر دست‌اندرکاران اگر منتظر روز مبادا هستند تا اقدامی کنند و کالا‌ها را روانه بازار کنند به نظر هوشنگ‌خانی ما علی‌الحساب چند وقتی است که از روز مبادا گذشته است و این امروز و فردا کردن عزیزان هم کار دست ملت داده است و هم جنابشان، خواهد داد!

    البته در خبر آمده است که بزرگان فرمایش کرده‌اند به زودی کالا‌ها توزیع می‌شود که امیدواریم حضرات مستحضر باشند که خیلی زود، دیر می‌شود و دست بجنبانند که وقت تنگ است و اعمال بسیار!

    این‌که اعلام شده است که در هنگامه توزیع، قیمت‌های رسمی بر پیشانی کالا‌ها خواهد خورد اهالی محل و مردم کوچه و بازار را بیش‌تر از قبل نگران احوال خود کرده است! زیرا که این قیمت رسمی که در مورد آن صحبت می‌شود سال‌هاست که مفقود‌الاثر است و خیلی وقت است که مردم همیشه در صحنه در کوی و برزن به دنبال نامبرده می‌گردند و انگار آب شده و به زمین رفته است. حال مسؤولان مربوطه با کدام روش پیچیده اطلاعاتی و هنرنمایی کدام بخش از هیمنه بی‌کران دولت خدمتگزار توانسته‌اند این گمگشته سرگردان را پیدا کرده و به مام میهن بازگردانند، خدا عالم است و البته امید است که مورد، تقلبی از آب در نیاید و یا بدل ایشان نباشد و وقتی ملت خبردار شوند که کار از کار گذشته است و قیمت‌های رسمی یک هوا از قیمت‌های سر به فلک کشیده کف بازار هم بالاتر اعلام شود و دو ریالی جماعت منتظر برای خرید بیفتد که ‌ای دل غافل ای‌کاش زودتر خریدمان را انجام داده بودیم و منتظر سرازیر شدن کالاهای آزاد شده با قیمت رسمی نمی‌شدیم!

که شاعر فرموده است:

پس در هر حرکتی دو نقمت* موجود است و بر هر نقمتی، ترسی واجب

از دست و توان که برآید، کز عهده این قیمت‌ها به درآید.

بنده همان به که ز تقصیر خویش، عذر به درگاه خدای آورد …

هوشنگ خان

*نقمت:آزار، خستگی، مقابل نعمت و راحت