دو چالش بزرگ قیمت طلا

دو چالش بزرگ قیمت طلا تحلیلگر مؤسسه پرایس فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در شرایط کنونی با دو چالش بزرگ و مهم روبه‌رو شده است. به نوشته سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، فیل‌فیلین تأکیدکرد: قیمت طلا در کوتاه‌مدت تحت تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره قرار دارد. […]

دو چالش بزرگ قیمت طلا

تحلیلگر مؤسسه پرایس فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در شرایط کنونی با دو چالش بزرگ و مهم روبه‌رو شده است.

به نوشته سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، فیل‌فیلین تأکیدکرد: قیمت طلا در کوتاه‌مدت تحت تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره قرار دارد. به نظر من قیمت طلا از نظر تکنیکال به زودی با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

براساس این گزارش وی افزود: کاهش رشد اقتصادی چین طی ماه‌های اخیر نیز فشار زیادی را بر ارزش یوان وارد می‌کند و این مسأله نیز به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

چارلی‌ندوس، تحلیلگر ارشد مؤسسه لاسال فیوچرز نیز گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا طی روزهای آینده تا سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس با کاهش روبه‌رو شود.

وی افزود: نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و بیانیه این نشست موجب افزایش ارزش دلار شده و این عامل فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. به نظر می‌رسد ادامه روند صعودی نرخ بهره در آمریکا می‌تواند فشار بیش‌تری را بر قیمت طلا وارد کند.

تازه‌‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.