تعامل مثبت اگزیم بانک با بانک مرکزی و نهادهای مرتبط با صادرات

تعامل مثبت اگزیم بانک با بانک مرکزی و نهادهای مرتبط با صادرات مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام‌کرد: این بانک با نهادهایی چون صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات، سازمان برنامه، سازمان توسعه تجارت، اتاق‌های بازرگانی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر نهادهای مرتبط تعاملی مثبت برای رسیدن به اهداف پیشِ‌رو دارد. […]

تعامل مثبت اگزیم بانک با بانک مرکزی و نهادهای مرتبط با صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام‌کرد: این بانک با نهادهایی چون صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات، سازمان برنامه، سازمان توسعه تجارت، اتاق‌های بازرگانی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر نهادهای مرتبط تعاملی مثبت برای رسیدن به اهداف پیشِ‌رو دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، علی‌صالح‌آبادی در همایش سراسری مدیران این بانک با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر از خطوط اعتباری بانک مرکزی مذاکراتی هم در حال انجام است که بتوانیم سهم بیش‌تری از منابع بانک مرکزی را در قالب خطوط اعتباری داشته باشیم.

صالح‌آبادی به مذاکرات این بانک با صندوق ضمانت صادرات اشاره کرد و گفت: حجم قابل توجهی مطالبات از صندوق ضمانت صادرات داشتیم که پس از مذاکرات انجام شده و هماهنگی خوب صندوق ضمانت صادرات ساماندهی شدند.

وی تصریح‌کرد: درک متقابلی بین بانک و صندوق ضمانت صادرات وجود دارد که در مسیر رسیدن به اهداف این بانک بسیار مؤثر است.

وی از ساماندهی طلب بانک توسعه صادرات از کوبا خبر داد و گفت: با همکاری صندوق ضمانت صادرات کوبا بدهی ۴۲ میلیون دلاری این کشور تعیین تکلیف شد که ۲۲ میلیون دلار آن را دریافت کردیم و مابقی آن در اقساط یک میلیون یورویی به حساب بانک توسعه صادرات نزد یکی از بانک‌های اروپایی پرداخت می‌شود. در سایر پرونده‌ها نیز تقریباً همه موارد تعیین تکلیف شده و روابط به خوبی برقرار است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در حوزه پرتفوی بانک اکنون بیش‌تر به سمت پتروشیمی، فولاد و نیرو سوق پیدا کرده است. به‌ویژه پتروشیمی حجم بیش‌تری از پرتفوی بانک توسعه صادرات را به خود اختصاص داده که با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های این بخش طبیعی است و این امر پرتفوی بانک را متوازن‌تر و متناسب‌تر کرده است.